tisdag 10 februari 2009

bölden, hallåå???

jag är iofs fett otålig på min begynnande tuberkulosvarböld, men jag tycker att den inte lever upp till sitt rykte. det är som en liten öm pryl under huden, och möjligen lite rött.
men det räcker inte. hallå!!!???
(stilla dig disa...)

på v-dala i lördags fick jag se ett fett stort varböldsärr, men fick även mina förväntningar krossade av en välmenande före detta general som inte visste bättre.
(tack för halva din drink iallafall)
apropå V-dala, så var det en fet kväll. den började med att jag och ellen kom till ingången och var, hör och häpna, först i kön!. och jag som hade velat vara där ytterligare en timme innan.
vi köpte chips och återvände för att inte vara först i kön längre,
men vi blev bästis med hon som ställt sig före oss så det var bara trevligt. vi hade som en liten andra förfest med chips,
hasselnötter och sydafrikanskt-vin-med-älg-på-etiketten.
sen joinade ytterligare några galningar från klassen och sen vet jag inte vad som hände men jag har diffusa minnen av att världen var liten, galna galningar, partytricks-skryt och sånt där allmänt som händer när en lixom inte tänker på vad som händer, för det är bara så roligt!till slut började parken spela och det var trångt och kuloch alldeles för få låtar.. och elin var där :)
efter livemusiken började det riktiga velvet och jag kan bara säga att dj's i allmänhet har att lära av snärkes tisdagsdansgolv! efter ett tag slutade vi kämpa och gick den obligatoriska container-rundan under vilken vi hittade den eminenta kappan på bilden nedan. väldigt stor och väldigt blå och med skrämmande hög krage (se bara på mig!). jag är ju då mer typen som kör med tunnare och behändigare saker. den här jackan kräver ju i princip innehavande av ett busskort, kontakter inom taxibranschen eller en privat helikopter för att transporteras samtidigt som sin bärare. det är ju ingen hit att cykla en halvmil i festmundering med ull från ett helt får (som använder samma hårfärg som marge simpson) och sen inbilla sig att folk ska lyckas undkomma svetten.
men jag tror den här skapelsen är en keeper!

***
hittills har denna vecka bjudit på PM-skrivning (fast mest flabb).
jag tror min grupp är först av alla, något säger mig att jag är på god väg att inte skjuta upp det.
det vore förresten försmädligt, för precis under deadlinedagarna är det RFSU:s sexdagar här i krokarna och jag ska vara med och ha verkstad, till vilken jag även tänker massproducera fittor i alla tänkbara material. idag har jag köpt sammet för flera hundra spänn!

dessutom har jag jobbat, det gick bra, tills jag skulle åka hem och fick vända halvägs intill stan för att min mobil hade farit på villovägar. det visade sig att jag hade förtappat den ner i tvättkorgen.

förutom lagom mycket ledighet, lite föreläsningar, lite lagom ambitiöst analyserande och dissande av vetenskapliga artiklar.(seriöst, jag vet INGEN i min klass som är intresserad av att forska om vård) och ett seminarium, där jag tänker ha tourettes på ordet skjuvning, har resten av veckan att vänta:
tisdag: snärkes (i pimpkavaj, ellen i retro-overall, anahi förhoppningsvis i paljettskjorta)
onsdag: sexdagarna-möte, vaccination, spexrep
(jag är en klämkäck och sadistisk ängel från CSN)
torsdag: spexrep
fredag: uppföljningsmiddag från nollningen.
jag förväntar mig fuldans, fulvin och frivillig förnedring
lördag: spexrep, alternativgask med spexarna, spex, samt pelle prutts inflyttningsfest
söndag: offerdals spelmanslag, där min äldsta bästis son (tillika min pappas kusin) spelar. så vi ska svänga våra lurviga och dricka skadliga mängder kaffe. det blir sweet!

övrig tid kommer att divideras jämt mellan att raida, sticka blygdläppar av återvunnet syntetgarn, kolla på L-word

1 kommentar:

  1. Jag vill forska om hemska saker som varför någon vill utföra könsstympning på sitt eget barn och hur man lättast kan förhindra att miljontals barn dör i diarre och hur någon har kommit på att det är OK att penetrera ett barn sexuellt mm mm mm Jag tycker det verkar spännande om man sedan kan hänvisa till resultaten för att få stöd för att kunna göra förändringar, men jag är väl bara ovanligt korkat naiv!!! Kram Sussi

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)