tisdag 24 februari 2009

det tolfte stordådet - sist men för i helvete inte kortast!

stordåd nummer tolv: jag förstår inte hur jag kunde glömma det här, för det här det är i princip historiskt. hur ofta händer det att två 80-talister (jag och amanda) på samma fest kan "jag diggar dig" med povel ramel utantill, och dessutom hamnar vid ett cdställ där en ramel skiva väljs ut och att det sen bara börjar. det var sannerligen en tvåkvinnasföreställning utan dess like. vi planerar att turnera land och rike runt med detta fantastiska stycke ramel-rap.

Jag Diggar Dej
Jag diggar dig jag diggar dej jag digg digg diggar dig.
Jag digg diggelidiggdigg diggar dig så smått
Du riggar dej flott
Det diggar ja hot

Fan va du e sympatisk
Hej va du e kamratisk
Potatis gillar potatis gott gott gott

Jag diggar dej till 1000
Va har du för stoff i blusen?
Va mysig du e kring kusen

Maxat kaxat
Vi gillar samma stycken ju
Vi kör me identiska smycken ju
Har lika mycke tycken ju
Zoom bäng gloschaamadosch

Städernas gemenskap är klädernas gemenskap
Blajsan å blusen schysst till 1000

Städerna gör kläderna och kläderna gör killarna
Killarna och bruttorna allabadam på duttorna

Måndag tist onsda torsda alla dar e lika
Ska du gå me och fika?
Har du sagt de så
Freda lörda sönda stängt
Fan ja trodde dom hade förlängt
Give me all little kiss! dojnk dojnk!
Så va de tänkt

Hon e hon och han e han
och sällan blir dom så lika varann
som i klädernas gemenskap städernas gemenskap
Schysst salt skönt fränt maxat kaxat!

Diggar du diskoteket?
Säkert säkert .
Diggar du dans på bryggan?
öö nä
Tänder du på Clint Eastwood?
De händer de händer
Ser du va tv sänder?
öö blä

Schyssta prylar schyssta stilar super-duper schyssta bilar
Liksom i princip asså om ja säger liksom vet du
Liksom i princip asså om ja säger liksom vet du
Liksom i princip asså om ja säger liksom vet du
Liksom i princip asså om ja säger liksom vet du
Liksom liksom alltså alltså liksom alltså liksom alltså alltså alltså liksom liksom alltså liksom allabadam

Knickeleding på dicken
Boutiquen, boutiquen
Vilken bouticque?
Pop la Pic - a ringe ding ding

Jeansen e all righta?
För tajta för tajta
Var ska vi gå å najta?
Zoom bäng gloschamadosch

Inne e ute inne ute inne
Fläsket brinner inne
Ute inne allabadam

Jerusalem Methusalem och Hoola Bandoola Bandusalem
Rolling falling balling calling Stones i grammofons

10 years after Beatles å Heatles å Deatles
Eyes nose ears after 10 more years

Try to remember Kebjekase in November
Santana Black Sabbadi-Dabbadi Blood Sweat and Tears

Harrison och Barrison och Allice Wallis Cooperson
Södra bergens ballabalajk och lille Elton John

Garfunkel i bardunkel och Herbie Derbie Sherbie Mann Godawie Bowie Dylan
I fyllan och i villan

Tio i toppar, Fläsket hoppar, stoppar Mothers of Bäska Droppar
Jim jimini Cats och Steven Hendrix om varann
Elton John Lennon John Ringo Ringo Ringelidoj.
Hej John Fejom!
Alla balla hubba, oj, oj!
oj oj oj. vilket mästerverk. en symfoni i namedropping. ett riktigt stordåd!

3 kommentarer:

  1. Disa! Vi är historiska, vi är ett diggardej-team! Det är fan något av det roligaste jag varit med om det här århundradet tror jag :P Och klart som korvspad ska vi turnera! :D

    SvaraRadera
  2. lätt. det här får bli en klassiker. ingen ska kunna se oss eller ens tänka på oss utan att den här kommer upp i huvudet. (hmm..sa du turne eller hjärntvätt?)

    SvaraRadera
  3. Fan vad fint bruden! :D

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)