måndag 2 februari 2009

bullar bränder och hänglås

igår skulle jag och ellen gå ner till norrlands för spexaudition (i vilken jag sedermera fick en roll som CSN-ängel!).
vad hittar vi inte utanför carolina rediviva om en stor pappkasse full med...hembakta bullar? och en snitsig IKEA-lampa som i och för sig gick sönder när ellen petade på den?
hur hamnade en pappkasse full med hembakta bullar utanför carolina rediviva?
självklart tog vi iallafall med dem och gav dem till de otroligt bakfulla spexkillarna. lampan tog vi med oss för att operera ut själva el-tjafset så det kanske går att använda den utan fara för livet.

efter ansenliga mängder pasta och ett halvt avsnitt av l word kommer en brandbil körande utanför fönstret. white trash kidsen i eriksberg hade tydligen tuttat eld på soprummet tvärs över gatan. jag vet inte om jag får säga att det var tråkigt att det inte blev mer drama, med det blev det inte. those darn kids, kan inte ens ställa till med riktiga bränder.

efter dagens mycket mystiska händelser drog vi till vår favoritcontainer. för att upptäcka att de satt hänglås på den! fatta, det var den bästa, och vi hade inte ens skräpat ner eller nånting! enbart utökat våra skrala studiemedelsdieter. (och det är ju inte ens illegalt!)
(här skulle jag kunna skriva en hur lång utläggning som helst om matproduktion, globalisering, överkonsumtion, företagsekonomi, kapitalism, illvilja, antipatiska aktioner, snålhet och svältande barn, men jag tar den ett annan gång. eller så vet ni redan vad jag menar)
elaka snikna grishundar till snabbköpsföreståndare! vi filade på olika hämndaktioner medan vi åkte till den näst bästa, men kom fram till att det är bättre att skicka blidkande, lätt patetiska, men ändå otroligt hjärtegripande brev till dem, istället för att he lim i låsen eller helt sonika fixa en fet truck och sno HELA containern.

näe, nu ska jag åka och hämta diverse blomplanteringsattiraljer vi hittat i gårdscontainern (där det även finns prima möbler och flera ouppackade ikea-bord)

1 kommentar:

say it! (och vinn unika handarbeten!)