lördag 28 februari 2009

ond bråd böld

äntligen kommer nu för alla som håller på att krevera av längtan att få veta smaskigt skvaller om min böld, att bli tillfredställda:
tänk er en finne av modell större, en svullnad som är två cm i diameter. självklart röd och med fnas på. mysigt värre.
den ringer när det är dags att äta och när det är dags att sova.
läs: den gör att jag inte vågar sova på den armen och nu sover med fötterna på hvudkudden för det är emot min religion att sova med ansiktet mot väggen. dessutom gör det ont vid aktiv förflyttning som till exempel cykling på av hård snö gropiga vägar och duschdraperi-åkning.
jag väntar med spänning på explosionen, som kommer att få mount st. helens att verka som en vanlig enkel pormask i jämförelse. här pratar vi om litervis med var och slafs så det står härliga till.

för övrigt har veckan bestått av en alldeles för lång rad föreläsningar, under vilka jag
a) gått efter halva för att göra viktigare saker. det var allas vår TT, puckoprofessorn som var som vanligt självcentrerad, självgod och tyckte att vi skulle ta rast för att hon skulle ringa sin son som åkte öppet spår.
b) gått efter halva för att däcka i en soffa utanför aulan. det handlade om vetenskapsfilosofi, och en snubbe sa typ " jag ska säga att det här är såhär. det här är såhär. som jag sa förut, är det här såhär" daaa?
c) helt sonika brett ut mig över de nedfällbara sätena och tagit mig en tupplur mitt under föreläsningen, efter noggrant kontrollerande att jag inte syntes
d) stannat kvar under alla negativa omständigheter och förbannat vårsolen, stolen, kaffet, OH-projektorn och allt anant i ren bitterhet
(jag ser c och d som en framgång inom mitt ständiga projekt att sova på konstiga ställen)

annars har veckan bjudit på spexrep (jag utlyser härmed obligatorisk närvaro för alla, i mitten av maj på norrands nation), PM-skrivning (vilket alltid inkluderar schysst häng men kanske lite mindre skrivande, och i vissa fall en katt, vilket jag lider stort i brist av), ett fint citat (inte alls taget ur sitt sammanhang):
"kärlek är när man kan hata nån fruktansvärt mycket" - kredd till Lina

även tappra försök till dans på snärkes har utövats trots att mitt ombyte från fjällkängor till gympaskor bara gjorde att jag fastnade i golvet. och så var det trökig musik som bara dj:en ville dansa till. då tar en till veckans lärdom - passar det inte kan en dra, ens tid är faktiskt viktigare än så.
denna fredagkväll bjöd också på en intressant studie i vad eriksbergsbacken har för inverkan på blodcirkulationen. av magåkning på duschdraperiet uppmättes en markant hypotermi på låren, medan en synnerlig hypertermi infann sig i magregionen. mycket märkligt.
en hemtenta och en bokrecension är klara. snart öven juridikfrågorna och PM:et. imorrn blir det spökbollsturnering. klockan nio av alla tider, vad är det för ett stolleprov? vi kommer vara ett gäng av fulla zombie-ångvältar i usa-sockor. ojojoj.
och till sist: årets första cykla utan mössa under hjälmen-session infann sig längs dragarbrunnsgatan idag. ett stort steg för uppvärmningen, en arbetslöshetssituation för mössan. (dock blev den återanställd en kvart senare)
och jag kan visst inte sluta, men den här bilden måste få vara med

för jag saknar dig empan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)