lördag 7 februari 2009

ingen friktion - ingen citron

de närmsta veckorna (närmare bestämt 10-13 veckor har jag blivit upplyst om) kommer jag att ha ett husdjur i form av en tuberkulosvaccinböld på armen. för att befria mig från eventuellt obehag i samband med denna kommer jag plåga er stackars läsare med utförlig information om dess beskaffenhet. häh!

i torsdags fick vi en spruta som enligt informationspapperet ska efter
"2-3 veckor bilda en förhårdnad som långsamt kan övergå i varbildning. den täcks av en skorpa som så småningom lossnar. såret läker normalt inom 10-13 veckor. sen blir det ett ärr"

tallyho!

just nu är den lilla gynnaren en röd svullnad på fyra cm i diameter och jag väntar med skräckblandad förtjusning på vad som komma skall.
jag har hört skräckhistorier om varfontäner och blod galore och ärr som man inte får tatuera över. det här ska bli intressant!

för övrigt har jag, ellen, moa och trond idag helgat eriksbergsbacken med ett pulkabesök. utan pulka dock (fast vi fick låna en sen efter våra tappra försök med duschdraperi, galonbyxor och ett trasigt uteplatsbord, elelr att helt enkelt åka på våra skor)
moa kom på den geniala iden att fylla en sopsäck med snö. ingen friktion alls.
snöiden kom sorgligt nog efter mitt och ellens ödesdigra försök att åka galonbyxa,
jag stukade ena sittbenet men kul var det!


ikväll blir det V-dala och parken. okej den här killen har ju klara håkanhellström-komplex, men den här låten har som hängt med sen nollningen när generalerna spelade den hela tiden. förutom att jag fortfarande är sjuk och fortfarande ignorerar det med tvivelaktiga resultat, ska det bli fett kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)