onsdag 30 maj 2012

kvalificerat skolk.

jag har varit på vift, därav de obefintliga inläggen.

tog mig lite semester och for ner till kära skåne och hälsade på fint folk. min kusin gustav som är helt galen och grym. det är kul att lära känna nån jag mest hängde med när jag var liten, på nytt och inse att vi är samma sorts dårar. på samma gata som gustav bodde min gamla bästis jonatan och hans fina kombo ruben, så vi hängde också.

vin på balkongen var det. och stadsodling. vi planterade melonkärnor i en ur-äten halv melon. haha. och så var det allmänt gött häng och folk som droppar in och reggae på grammofonskiva.

sen for jag till min fina syster anna och hennes djur.


vi lapade sol, åt veganburgare, gick kilometervis med djuret och eldade på stranden.

på hemvägen åkte jag förbi rickard i norrköping. vi klättrade (bland annat simmade 50 meter i badkläder och klätterskor till en led vid namn flaket som står rakt upp ur vattnet. den klättrade vi upp på. utan sele och rep. 10 meter ner till vattnet om en skulle trilla och så jääävla najs!!! (synd bara att jag inte kunde ta med mig kameran) och så badade vi.


                                                       fett fin sjö och fett fin dag.

jag älskar att skolka.

sen kom jag hem och gick på examensfest.



fuldans hela natten, otippad-het och oerhört fin soluppgång på vägen hem halv fem på morgonen.
på lördag tar jag examen (sic!), tills dess ska jag städa, plantera saker, jobba, göra nån liten larvig skolgrej och baka vegansk kladdkaka.

och så ska jag ta mig tid att uppdatera lite om växtfronten. på växtfronten mycket nytt. mitt yttepyttelilla mangoträd har kommit upp, salladen har gått bananas och grönkålen har börjat blomma!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)