söndag 13 maj 2012

frukt, människa, katt, frukt och frukt. (det är det som är det fina med livet)


helgen började med att lina kom hem till mig på lördagsmorgonen. vi löste melodikrysset och åt frukost. 
min grapefrukt blev förfärad. 
sen for vi och klättrade, det var sjukt najs. 
på eftermiddan plockade jag nässlor. frida kom över på middag. 
vi åt smördegspaket med stuvade nässlor, stekt halloumi hittad i ekoparken efter valborg, 
maskrosgelé, och persilja och gräslök från balkongen, smaka på den!!

 
 idag käkade jag frukost vid lotten. gick sedan och la mig raklång i västhuset. 
fan vilket fint växthus vi har, och ännu finare kommer det bli när allt exploderar av grönska.


 katten kom dit. jag är lite kär i den där katten.


 en chiliplanta som är jävligt pepp!


hela eftermiddagen har jag suttit ute på gräset och sytt en klänning av mormors gamla gardin, med mormors gamla mönster. den blev jättefin men jag tvivlar på om det är min stil riktigt. 
nån som är intresserad av den?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)