fredag 11 maj 2012

snart säger det FOFF!!!

 det här är en liten amarant jag är inte riktigt säker på hur den kommer att se ut sen, men det är en växt som ger jättenyttiga och goda små proteinrika frön som går att mala till mjöl eller bara käka i största allmänhet. det ska bli kul att se hur den här kommer arta sig. just den här som håller en vattendroppe med bladet här är ju potentische!!!

nu har det regnat och blåst i några dagar. vårsommaren ligger och lurar bakom hörnet och jag LÄNGTAR tills det blir varmt och allt bara säger FOFF och börjar växa utav bara satan. tills vidare står det mesta på min balkong. såhär ser det ut (och det är bara balkongen, sen har jag ju hela köksbordet, ett till litet bord och de flesta av stolarna fyllda med växter oxå). det börjar bli lite fullt (no shit), så planen är att fixa till fler krukor och flaskor som kan hänga ner från balkonglådan till vänster om skatan
jag tänker då fan inte nöja mig förrän hela balkongen är grön.



 
häromdagen haffade jag vaktmästarna precis när de höll på att slänga en massa gamla krukor och spaljéer de krafsat ihop. asschyssta vaktmästare jag fick hur mycket grejer som helst. hurra för den krukan här alltså! säkert halvmeter stor låg kruka med jättevacker glasyr. jag gjorde en liten kryddträdgård av den med oregano, gräslök, persilja och basilika


* * *

 min bror har varit här på besök i några dagar, det var väldigt kul. vi har klättrat, vart på stand up, käkat asgod bulgursallad och gjort det vi gör bäst, ballat ur.

när han och jag umgås slutar det alltid med att ögon målas på valfria objekt vilket genererar sjuka mängder skratt. igår kväll satt vi i soffan och erik hittade en av gummihandskarna jag tänkt plocka (ännu mer) nässlor med. och var hamnar denna handske? på huvudet såklart. fin och blå med en liten tuppkam längst upp. sen ballar det hela ur big time. jag hämtar en spritpenna och målar ögon på den, sen sitter vi resten av kvällen och gör fula miner, ritar fler ögon och tar jättefåniga bilder. 

...vad brukar ni och era syskon roa er med?

jag har lite ont i kroppen och vet inte om det är förkylning på g eller bara vanlig träningsvärk. har ätit min obligatoriska förkylningsmacka med vitlök, ingefära och honung och funderar på om jag ska ignorera symtomen fortsättningsvis...hmm kanska plantera om nånting...?

2 kommentarer:

  1. Haha! Underbara bilder på er =) När jag ser dig tänker jag på: http://www.youtube.com/watch?v=R6h_OQ-STS4 Måste vara något med ögonen...

    SvaraRadera
  2. tack :)
    ja det var ju likt ju! shit vilka efterblivna fåglar oxå...

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)