måndag 7 maj 2012

här är det bäst att en håller sig framme medans det fnns nåt kvar, de här tanterna ser ju rätt så matfriska ut!!!.


 först en bild på en liiiten liiiten växt (såklart har jag glömt vad det är jag planerat, men det är förmodligen nån form av kål).
kul att bladen ser ut som små små tabletter blodtrycksmedicin (okej, var detta beviset på att jag pluggat för länge?)


idag hade vi opponering på c-uppsatsen. scheeez alltså. vi. är. snart. klara.
det kunde jag ju aldrig tro.
både opponering och försvarning gick hur bra som helst och nu sitter jag och försöker trycka ut vettiga saker om smaskiga saker som "credibility" till metoddiskussionen för att komplettera lite. det går sådär. lägger upp lite bilder på växter istället:



jag och elina gick ut runt knuten och plockade nässlor. riktigt fina små skott fanns det. jag tog med mig en liten del av uppsala läns landstings egendom ut för att förebygga histaminutsöndring i händerna under plockningen. tack LUL. gjorde sen asgod soppa med lök, riven potatis, buljong, anis och nässlor. kom sen på att det var flogsta vegetariska måndagar så soppan får stå sig tills imorn vilket bara kommer göra den godare. gratis mat alldeles runt hörnet är inte dumt alltså!!! vegmåndagen bjöd först på pizza, sen på äppelkräm med glass. och på vilda bebisar, fint folk (förutom bebisarna) och snack om pedagogik (vår utbildnings pedagogikdel är ungefär lika upphetsande som carl bildt). men alltså kräm alltså. det är lite underskattat alltså. hej vad det ska bli kräm när äpplena kommer i höst!

och så planterade jag om den här solrosen som gått av, blivit placerad i en burk vatten, blivit bortglömd och förmodligen i ren desperation tillverkat sig de fetaste av rötter. 
att se om grejer repar sig när jag sätter ner dem i en burk vatten är ungefär lika kul som att gräva upp små skott av oidentifierbara saker ur maskkomposten och plantera ut dem bara för att se vad som händer. (ja jag är fullt normal)

 
kolla bara. STABILT!

nu ska jag sova, imorrn ska jag måla en skylt till lotten, klättra UTE, skriva floskler i cuppsatsen och gå på sexdagarna. är du i uppsala, gå dit, det kommer bli smutt!!!

och idag fick jag en väldigt fin komplimang
"du påminner mig om pippi långstrump"

 det var det. det här har vart en väldigt bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)