onsdag 16 maj 2012

det kommer ärtor!!!

igår for jag hem till min bästa svempa för att låna en borrmaskin. det slutade med ett jävla härj inklusive bonnie tyler. det blir alltid så jävla bra där. <3

idag for jag till BMC för att hämta ut sluttentan vi skrev för en månad sen och som jag förberedde mig på att kugga eftersom vi lekte apa i frankrike och verkligen inte tentapluggade. det visade sig att jag klarade den, vilket jag trodde att jag gjorde med nöd och näppe, men VAFAN, fett mycket rätt hade jag. firade min fulländning med att köpa en bok om odling från 1979.




jättefin var den, med halvsuddiga sjuttitalsbilder, en massa recept och pepp     

när jag sen skulle vattna mina växter ser jag till min stora förtjusning att mangokärnan som jag planterade för några veckor sen har börjat gro. jag hade nästan slutat hoppas, och min polare jenny som gjort flera empiriska studier i mangoodling sa att det var skitsvårt. så verkligen så jäkla najs att den vill växa. 
inte för att den kommer ge frukt inom de närmsta 20 åren eller så, men ändå, halleluja!!!


och ser ni här, en liiiten ärtskida! fo shizzle!!!

FAN ALLTSÅ, DET HÄNDER ASMYCKET MED ASBRA GREJER HÄR!

imorrn börjar uppsala pride, folk kommer hit, saker ska planteras om och nässlor ska plockas.
det är bäst jag går och lägger mig. i TÄLT. hurra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)