måndag 27 oktober 2008

helgen

den här fittan satt jag och stickade i fredags på tåget på väg till Norrköping...
och mitt emot mig satt en tjej som var kanske tio år och tittade lite underligt på mig...sen märkte jag att hon satt och ritade. asduktig, kolla nedan!
jag diggade stilen, med väldigt många detaljer, men inte helt noggrant och finslipat. och så sa jag att hon definitivt skulle fortsätta att smygrita av folk i framtiden :)

det har varit sjukt kul att följa hela fittuppståndelsen veckan som gått och tack alla som gillar det jag gör!
tack oxå alla som tror att jag bara vill ha uppmärksamhet, som tycker att jag är totalt smaklös och som gör personangrepp, det har gett mig många goda skratt (och uppmärksamhet, haha!).

här är en bloggartikel med massor av fittor, de snyggaste är "ullvorna" av tovad ull.

om det är någon som vill köpa en stickad fitta så kan ni maila till mig på subsoil_@hotmail.com
jag kommer vara i spanien till jul, men hoppas kunna sticka en del där nere. leverans kommer dock i så fall bli runt jul, beroende på när jag kommer hem.


Norrköping har varit väldigt trevligt. Väldigt mycket pizza, stora mängder vin, öl och popcorn och lots of flams och trams. Och jag är en aning bättre på östgötska än när jag kom hit :)
Idag bär det av till GBG för att träffa gamla och nya vänner och mötas upp med jonatan (eloge till honom förresten, han klarade körkortet i fredags). Det kommer bli najs det med :)

pöss!

4 kommentarer:

  1. Underbart! Tack för länken. Klart jag vill ha en stickad fitta! Vad ska du ha för en sådan?

    Blir det någon garnkuk framöver?

    SvaraRadera
  2. jag håller på att fundera på pris, så jag återkommer om det så snart jag kan :)

    de som är mer bekanta med kukar får gärna inspireras..men jag kanske försöker...

    SvaraRadera
  3. häh dis. kolla in den här bilden. ibland är du så charmig ;)
    http://www.pixbox.se/pic_show_id24490630.html

    SvaraRadera
  4. Var tjejen bara 10 och ritar så bra? Vilken talang!

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)