måndag 6 oktober 2008

13 år senare

idag ska jag röntga min fot.
för att jag tappade en blomkruka på den när jag var...tio?
saker tar ett tag ibland. ibland måste en gå runt med en mysko tå i tretton år.
måste och måste, det är ju inte som att jag inte kan gå, men så onödigt att inte kolla upp sånt härnt kankse liiite tidigare.
jag ser iallafall fram emot att gå till sjukhuset, inbilla mig att varje läkare är dr cox eller JD och att varje syrra heter carla. och sitta och sticka i väntsalen och sen ställa en miljard konstiga frågor om allting och tänka på hur glad jg är att det kommer dröja minst tre år innan jag själv måste ha på mig en sjukhusgrön v-ringad omlottskjorta modell ful, och ett par foppatofflor.
när jag blir sjuksyrra ska jag sy mina egna scrubs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)