måndag 20 oktober 2008

lite mer inspiration

den här fitt...öh...dörren är helt fantastisk! jag blir väldigt sugen på att göra nåt liknande, iallafall i samma storlek, fitt-saccosäcken är ju en ständig ide, men jag tror att jag ska vänta med den tills jag har en fast hem och bra med tid.

dessa avgjutningar har ylva maria thompson gjort, visades på europride i somras
varför inte läsa hela fitt-debatten nu när jag ändå tjatat om den så mycket

googlar man på fitta kan man hitta den här
eller varför inte gå in på johanna sjödins blogg där det står att läsa mycket vettiga saker, oavsett de handlar om fittor eller ej.

annars är jag lite inne på livmödrar, är den nån som har nån aning om var man kan hitta en bild på textiltavlan som hon flatjuristen har i L-word? den hänger på väggen bakom hennes skrivbord...jag måste försöka fixa en bild!
fler livmödrar finns, den här till exempel, från en vägg i södra spanien

...och fler lär det bli.


.....................
idag åker jag tillbaka till uppsala, det känns skönt men lite konstigt...att hälsa på en stad jag egentligen bor i. prio ett är att tenta klart naturkunskapen, läskigt med headset, webcam och att överhuvudtaget sitta face to face med en lärare utan att tappa tron på at jag kan nåt över huvudtaget. iofs behöver jag inget mer än G, men det vore ju synd om sluttentan drar ner hela betyget när allt annat gått så bra.
efter tentandet är jag dock en fri och lycklig själ och ska ha fitt-syjunta med katrin, prata obegripligheter med matso och befria min stackars hårt arbetande vän ange från sin jobbmani.

det har varit en schysst tid i falun, lagom lunkigt och hängit (i positiv bemärkelse). jag har druckit litervis med apelsinjuice, tagit långa promenader, analyserat ditten och datten med jonatan, spelat lite gitarr och gjort garnmodeller av celldelningar i min trygga lilla hemmabubbla.
men man ska sluta när man är på topp.

2 kommentarer:

  1. jag följer debatten med spänning. har vart in och kollat på sysidan. keep up the good work dis! :) mycket vackra. är stolt över att äga en av dem.
    och jag brukar frästen också läsa johanna sjödins blogg. den är intressant. jag tror hon är rfsuare faktist.

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)