onsdag 22 oktober 2008

dagens, nej veckans, nej månadens höjdare!

nr 1. igår fick jag ett sms från en journalist på norske dagbladet, som ville göra en artikel om garnfittan och hela debatten. det ledde till en telefonintervju i förmiddags, vilket resulterade i den här artikeln.
fittdebatten är väldigt viktig och väldigt intressant, men jag hade inte väntat mig att det skulle bli så stort. där satt jag och kollade på film och stickade, och sen, hur många kommentarer som helst på sysidan, och nu en lång artikel i en av norges största tidningar. jag är så himla glad att det här händer! hoppas att sveriges tidningar är lika vettiga som norska, så att det smittar av sig till dem också.
tack till Mina på dagbladet som skrev så himla bra!

nr 2. jag fick MVG på Naturkunskapen :)
tjugo minuters telefontenta och jag måste sett väldigt rolig ut (ungefär som en kommunpolitiker) eftersom jag gestikulerade konstant (ungefär som en kommunpolitiker) utan att läraren kunde se mig. sen sa han att ja du har ju gjort lysande ifrån dig på alla prov så du får MVG.
skönt att vara klar med allt innan spanien, och cool känsla att kunna en hel bok typ utantill. och lite sorgligt, jag och läroboken har haft ett vackert och ömsesidigt förhållande senaste månaderna...och det är som slut nu. jag ska alltid ha den kvar i bokhyllan.
...men jag har några spanskahäften jag kan ta tag i...

nr 3. har inte inträffat än, men kvällen kommer innebära stora mängder onyttigheter, massor av tecknad film och ett och annat nyskapande, för omvärlden helt obegripligt, meningsutbyte om ägg, allt och inget och whatnot.

det är trevligt med kombinerad fitt-revolution och egotripp. och filmkväll! jag är glad!

7 kommentarer:

  1. Grattis med karakteren på eksamen, Disa! Jeg heier på deg. Svenske aviser tar nok til vettet.

    Mina

    SvaraRadera
  2. Yeeeeyyy! Go sis!
    Coolt att tidningen tog upp det, det ar ju norges aftonbladet, sa det ar ratt stort! Snygga fittor var det. Hoppas det startar en trend bland sma stickarrussin, vore coolt att se gamla damer med fitthattar och sa vidare pa gator och torg.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. jeg syns det er fascinerende at disse ganske få maskene kan provosere noen så intenst...

    SvaraRadera
  4. Grattis från danmark.
    Nice work :-)

    SvaraRadera
  5. wei :) ska du bli kändis nu? får jag känna dig då!? ;) pöss!

    SvaraRadera
  6. HAHA!fan vad skönt, du är ju kung!

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)