måndag 5 december 2011

skäggiga damen


idag hade vi någon slags statistikövning i skolan. dvs två timmar av mitt liv totalt bortkastade förutom de minuter jag somnade i ren protest. amenasså att sitta där och knappa in lite olika siffror, battla mellan parametriska studier och nominalskalevariebler, läsa av diagram och dö lite lite mer varje minut. (skjut mig om jag någon gång får för mig att jag ska forska (annat än mina empiriska studier i kroppsbehåring)!!!). det är en hårfin linje mellan vad som kan vara värd allmänbildning och vad som är totalt orelevenat för min framtida lycka. i det här fallet tror jag mest på det senare.

iallafall, efter avslutad statistikövning cyklade jag hem och däckade. i fyra timmar, det tyckte jag att jag var värd efter denna pärs.
jag hade en mycket intressant dröm, att jag hade åkt hem till någon form av farmor/mormor, åt kola och beklagade mig över skolan. sen gick jag in på toaletten och upptäcker att jag inte alls såg ut som jag brukar, utan hade fått långt mörkt lockit hår och helskägg. fick trimma mustaschen lite så att den inte skulle åka in i munnen hela tiden och tänkte att shit vad ballt med ett helt nytt utseende, men samma kropp och själ. skoj socialpsykologiskt experiment alltså!!! hur kommer jag bemötas, hur kommer jag själv bete mig? vad kommer folk förvänta sig av mig på grund av mitt utseende och hur vad kommer jag tycka om mig själv?

när jag vaknade kom jag ju brukar byta utseende titt som tätt. mascara i fejjan och ihoprullade hellokittysockar i underkläderna, med resultatet att min polare tror jag är en riktig dryg snubbe och armbågar mig i magen. eller de gånger jag snaggat håret, släkt känner inte igen mig, folk gör bort sig när de omedvetet uttrycker att ens sexuella läggning sitter i kalufsen. jag säger som alltid, hår är (uppenbarligen fan inte) bara hår. osv osv.
men det var en ball dröm, nästa liv ska jag ha helskägg.

förresten har jag lagt ner den här armhålestudien verkar det som. eller den kanske har tagit en paus. eller så har rakhyveln hoppat ner bakom badkaret och där bor det skelett och giftiga sälar. shit happens. eventuellt återkommer jag med håruppdateringar framöver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)