fredag 30 december 2011

flogsta by night.



sån soft dag alltså! gick upp, inte alls särskilt bakis efter post-tentahäng igår (det gick finemang btw), gick och köpte nya lampor för de gamla hade tagit slut. pysslade lite hemma. . solvind kom över, vi pysslade (demolerade ett gammalt ikeadiskställ av trä för att göra små tavelramar av pinnarna istället) och snackade lite. gick till containern, hittade en mindre skafferi. hem till solvind, målade pinnarna, kollade på teve och käkade och gosade med ior medan hon sydde sofföverdrag.

och nu har jag varit ute i skogen och eldat med några vänner. asmysigt, alldeles frostigt i luften och en del pill för att få elden att ta sig. vi snackade om humoralpatologi och bjälkar i ögat och ifall en var jord eller luft - precis sånt som vanliga människor snackar om allt som oftast.
nu luktar det böckling om min ylletröja och jag värmer upp mig med te.
jag har storartade planer på fortsatt pyssel resten av kvällen, vi får se vad det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)