lördag 10 december 2011

julcykel



min bästa pappa skickade de här bilderna till mig angående min stackars cykel. så jävla coolt, tree-cycle, en massa kasserade cyklar som totalt osökt blir ett juleträd. ska det vara nåt julpynt så kan jag tänka mig det här (annars är jag rätt anti sånt där krafs.) dessutom skickade han mig ett stycke kosing till den arma studenten. puss säger jag.

inatt ska jag sitta vak på ackis. jag har aldrig jobbat natt förut och vet inte alls vad det är för en patient, kan blir väldigt lugnt eller inte alls. jag tar med stickning och kirurgiboken, kaffe finns i kylskåpet, kex i kastrullen. turligt nog roade jag mig till halv tre i morse och så min dygnsrytm är redan rubbad. att jag är mosig och flummig av andra anledningar är bara ett plus.

jag och frida var på
vegansk julmarknad idag, helt mysigt, jättegoda lussebullar, köpte vegansk ost och korv och lallade runt. mitt i allt ringde en gammal kombo från min tid i håga. vi hade sjukt kul ihop men hade inte hörts på ett och ett halvt år eller nåt, sjukt kul, det blir fika i veckan :)

äääe, nu måste jag sova.
puss!!

1 kommentar:

  1. Åh, en till som gillar att sticka! Tack för i natt, bra jobbat (och det gick ju jättebra)! Vi ses!

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)