onsdag 14 december 2011

pluggpoesi

jobbade idag, det gick bra. det bästa som hände var att min sax hoppade ner i en spann med blod och slafs. som grädde på moset (eller slafs på blodet ?) hände detta hos en patient med lite olika bakterier som icke ska spridas vidare. saxen fick tacka för sig.

sen gick jag till en föreläsning om katastrofmedicin som var så katastrofalt tråkig att jag somnade i brist på blod och slafs. men det är ändå rätt intressant det här med katastrofer och infrastruktur. tänk bara svininfluensan, ingen jätteallvarlig influensa i sig, men får alla den finns det ingen som sköter nåt, ingen som ser till att elen funkar, att folk blir utfodrade, ingen som vårdar de sjuka för de är sjuka själva...och då pajar allt. eller bara såhär när det inte finns antibiotika som biter på nåt längre. då är vi jävligt körda. GERMS!!!!!

när jag hade slutat sov-dregla i föreläsningssalen satte jag och sofia och och filade på projektplanen. för sofia innebar det otaliga försök att säga revidera och defibrillator med tvivelaktiga resultat. hon är från skåne+jävligt prillig så det var inte lätt för henne, stackarn.
själv copy-pastade jag lite meningar och drack kaffe.

och hör och häpna, jag har kunnat tentaplugga idag, stilla! i flera timmar!
jag och tysta läsesalen alltså. vi ska alltid vara tillsammans!
det finns hopp för framtiden! nu kommer skatteåterbäringen!(?)
tjofaderittan lambo!!!

....eehhh...iallafall. jag är en sucker för medicinska ord, gärna med latinskt urspung.
gärna jättelånga.
så det här, det är lixom pluggporr:
  • disseminerad intravaskulär koagulopati
  • gastroenteroanastomos
  • exstirpation
  • karotisbifurkation
  • embolektomi
  • perkutan transluminal angioplastik

om någon vill flåsa detta i mitt öra tas det tacksamt emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)