torsdag 26 november 2009

gamla godingar

dagen har bestått av en riktig gammal klassiker, härja runt i fotolabbet dansande och vrålsjungande till black ingvars (och såklart o helga natt när mamma var med). så fort jag öppnar kemikalieflaskorna, eller för den delen sniffar på en av de gigantiska högar bilder jag framkallat genom åren, känner jag historiens vingslag. oj så poetiskt det här blev nu då.
tiden då jag praktiskt taget bodde i fotolabbet, tiden då jag släpade med mig en fet kamera+feta objektiv typ överallt, la typ alla mina pengar på film o papper och beefade med min fotolärare om vad som var fint och inte i tid och otid.

här kommer lite av dagens resultat

såhär såg jag ut våren 01


här demonstrerar jag och erik mot att bilen är trasig
någonstans i europa på åttitalet

och här posar jag i en stilren yamaha-keps, oxå på det glada åttitalet

senaste gången jag labbade var nån gång efter biskops arnö om jag inte missminner mig, kanske tre fyra år sen. i somras bestämde jag och mamma att vi skulle labba nu i höst och det var ju inte en dag för sent. en befinner sig i ett rum som är litet och kvavt och står i kemiska ångor hela tiden, sen kommer en ut och inser att det hade visst blivit kväller, och där har en stått i flera timmar och lyssnat på elektrifierade svensktopphits och haft världens party samtidigt som en personlig egotripp har kopierats fram för framtida allmän beskådning.

imorrn ska jag skicka in hemtentan i vilken från vilken det går att inbilla sig att jag möjligtvis eventullt skrivit något som skulle kunna uppfattas som genomtänkt och logiskt. hoppas det når fram till mottagaren.
sen ska jag träffa två godingar från förr, det kommer bli grymmish! på lördag ska jag träffa sara och kolla in hennes grymma hus

för övrigt börjar jag längta hem till uppsala lite, till spex och bästaste bell som kommer på besök. och till pulverkaffe med svempa på rasterna mellan bakterierna och galna föreläsare.

kolla den här lixom, den dansar ju en glädjedans åt en ny böld den skapat!
latinska namn och såna hära fina kusar är bra mycket mer värt än femhundraelva sidor ordbajs. nu vet jag iallafall vad jag ska läsa när jag inte kan somna: "handledning och praktisk yrkesteori"

5 kommentarer:

  1. Det känns som igår att ni var så små och gulliga!
    På demonstrationsskylten står det Anita(utan A),vadan detta?
    Tagit intryck av Fasters demonstrationsvanor?

    SvaraRadera
  2. Bästaste proggungarna! Så jävla fett att vår första reaktion när nåt skit hände var att improvisera ett plakat och börja hojta slagord!

    SvaraRadera
  3. haha jag vet inte anita..det kanske var du som lagt den där precis när bilen lyckades paja :) men a:et har jag ingen aning om...

    vi är fortfarande små och gulliga, fast lite större!

    SvaraRadera
  4. Å nånstans i Europa var helt oromantiskt utanför en OK-mack i Götlaborg. Detta efter att ha kört genom centrum av Hamburg med illtjutande bromsar, skrämt slag på färjemedpassagerarna från Kiel och skrämt upp Kålle o Ada i Göteborg. Dessutom en sneken typ på OK-macken som inte ville låna ut en garagedomkraft fast vi höll till strax utanför fönstret nästan.
    Tack igen för er uppmuntrande demonstration när jag låg och svettades under bilen!

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)