onsdag 11 november 2009

aahhhhh gött!

från och med lunchtid idag fick jag ledigt till onsdag nästa vecka. halleluja. det är ju i princip en vecka, och förra veckan var det nästan likadant, så på ett sätt gillar jag pedagogik lite grann ändå.

jag har ju som tidigare berättat totalt tappat fattningen vad gäller den här kursen. jag vet fortfarande inte vad vi håller på med, somnar överallt och känner att jag får allt mer autistiska drag när det kommer till att skriva pm som ingen egentligen bryr sig i, typ ingen kommer läsa, och som sedan alla kommer glömma och förtränga.

alltså pm, vad är det för jäkla plickaploppa? det finns typ bara för att alla lärare känner att de måste hämnas för att de i sin tur var tvungna att skriva en miljard pm under sin utbildning. hämnd är väldigt moget och genomtänkt har jag hört, bra stil hörrni lärare!

nu är vi iallafall klara och jag ska försöka göra en liten to do-lista över alla fantastiska saker jag funderar på att möjligtvis kan tänkas åstadkomma under tiden framöver.
  • någon slags svenska ord-filmer/musikal inriktad filmkväll med amanda
  • kanske klättra lite grann med linnea imorrn
  • fundera på vad för slags "detta har jag gjort i slöjden" familj och folk ska få i julklapp
  • fundera på om jag ska fira jul överhuvudtaget, kanske blir det istället nåt slags volontärarbete så jag slipper alla adventsljusstakar från helvetet
  • superslappa och sova hur länge jag vill, vara totalt opretto och white trash
  • repa spex :)
  • ladda ner en massa pang prego och mammas nya kille från sr.se. poddradio is the shit, jag ska gifta mig med josefin johansson och lära mig allt som agneta fagervall-olssen säger utantill!
dagens fråga (eller ja, egentligen gårdagens) : hur vågar en ta 24 kronor för en sketen kokosboll? vet hut!

2 kommentarer:

  1. Jag gillar särskilt första och sista punkterna på din lista, oh yeah <3 :D

    SvaraRadera
  2. du glömde dum dumare kväll med anna ;)

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)