söndag 8 november 2009

och vinnaren är...

...


just det, jag tänker dra ut på det här lika länge som gunde i fångarna på fortet/peter jihde i idol.
vem vann egentligen handarbetstävlingen? ja det undrar jag också, för jag har varit för upptagen med att bli utfodrad/slängt ur mig varenda citat jag kan vid middagsbordet/zappat/promenerat i grådasket/brottats med erik/hejat på anna som brottats med erik/osv osv i några dagar (för att inte tala om sexdagarna), så jag har faktiskt inte hunnit räkna ihop antal kommentarer och fjäsk och mutor.

men ta det lugnt, det kommer ett resultat snart, först tänkte jag bara ge er en sista chans att smöra.
knock yourself out!!!


jag har under dagen lyssnat på det här magnifika stycket på tåget hem från falun.
"hatar du mig?"
vilken klassiker alltså.

sen diskade jag i en massa timmar varav de bästa var när det var livemusik på jobbet. gött!

nu är klockan typ åtta och jag överväger seriöst att gå och lägga mig, alternativt läsa illustrerad vetenskap eller gosa med min spikmatta.
men sova alltså, mmmmm :)

imorgon är det pedagogik från helvetet som gäller igen. jag vet inte om jag ska köra på min stadiga taktik att släpa mig dit för syns skull och sen sova hela föreläsningen, skolbänkar är så obekväma att sova på, jag har själv gjort flera empiriska studier i ämnet. (föreläsningssalsgolv är ej heller så bekväma, ett antal stolar funkar ganska bra om en inte syns för föreläsaren. parkbänk utanför skolan är toppen, förutsatt att vederbörande är post premiärspexbakis. förutom sven ville ingen i klassen vara kontrollgrupp. p = 0.0001) dessutom dreglar jag alltid på skolbänkar, eller på mig själv. och så skickar mina klasskamrater sms om mig till varandra när jag sover, har jag allt fått höra.
några positiva saker med skolan finns det ju i alla fall:
  • det går att lägga bananskal på huvet på folk som sitter framför i föreläsningssalen
  • en slipper dricka kaffe ensam
  • det går att ha roliga diskussioner om hur växter kan ha en färg på ett ställe och en annan färg nån annanstans.
  • en kan bli totalt obefogat utskälld av folkilskna panchisar på vägen från skolan
  • det finns många fina böcker i ämnet pedagogik som har något slags mönster à la slalomskida '92 på framsidan. det är faschinerande.
  • för varje dag som går är det en dag mindre på den här kursen, och en dag mindre tills sven kommer hem!
nehepp, nu får det vara nog, nu ringde mat&sov-klockan!
pöss på er alla!

2 kommentarer:

  1. Mat&sov-klocka är en bra idé, se till att den är uppdragen och inställd på täta intervaller.

    SvaraRadera
  2. Klockslaget på mina kommentarer stämmer inte,för kl är faktiskt 23,17 och du sover säkert sött sedan flera timmar.
    Hoppas du känner dig alert imorron och att dagen blir bra.Tänk på att allt är FULHÖSTENS fel när man känner sig seg.
    Jag förstår att jag inte har så stor chans att vinna något när jag ger mig in i tävlingen i sista minuten,men hoppas kan man ju alltid.
    "hamstrarna" börjar bli slitna och ett annat par åt pälsengrarna upp i somras.Ja,så ligger det till så......
    Det är kul att läsa din blogg,du är rolig och skriver jättebra.
    Men det känns ibland som om jag kanske inte borde,du kanske skulle ha din ungdom för dig själv.....
    God Natt!

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)