tisdag 17 november 2009

jenny came back

jag fick för mig att googla på jenny came back, bandet som gjorde mig till stor musikgud under gymnasiet (iallafall när det kommer till att spela treackordslåtar på bas och hänga barbiedockor på scen)

och vad hittar jag, herreminje, vi finns på myspace! (jag antar att antingen malin eller sara ligger bakom detta)
här kan ni kolla in hur vi lät och såg ut

jenny came back- eran var en intressant tid av mycket bussåkande till o från borlänge, mycket "äh, det är punk", mycket sonic youth-referenser, många strängar som gick av, vissa alarm som sattes igång under reptid, diktafoner på golvet, en massa groupies, arga arga texter till låtar som hette saker som "andy warhol is a bitch" och "stofesexpandyl", många journalister som envisades med att omnämna oss som tjejband för det var ju så himla viktigt.

ibland saknar jag att spela i band må jag säga. det är en sån sjuk kick när det funkar, särskilt när hela bandet har sån pass självdistans att det mesta anses låta bra :)

4 kommentarer:

  1. Jag minns!!!
    Men man fick aldrig veta vad "Jenny came back".alltså titeln betydde.
    Är det fortfarande hemligt?

    SvaraRadera
  2. Ja, de undrar ja med! Vicken Jenny, va då?!
    Elj

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)