tisdag 17 november 2009

angående helvetet

folk som har någon slags regelbunden kontakt med mig kanske har lagt märke till att jag ofta säger att olika saker är från helvetet. exempelvis statistiktenta från helvetet, internet från helvetet etc etc.
nu har vissa personer (kombo ida) börjat bli oroliga för min hälsa (eller hur jag nu ska tolka det) på grund av detta, så vi hade en liten konversation om mitt språkbruk och diverse annat (eventuella lik i garderoben, kläder med uppsugningsförmåga, samt djävulars arbetskläder) nu under kvällen. jag tyckte vi redde ut begreppen ganska bra. läs och lär:

snickelisnack på fejan fast vi sitter i rummen bredvid varandra...

Disa: vi har värsta slappa kursen just nu..

Ida: bra! vad är det för något då?
Disa: pedagogik, typ en månad, vi har typ vart lediga hela tiden. haha. vilket skämt, men inte fel att vara ledig
Ida: nej, det var ju jag lite förut. nu har jag ju knappt lektioner, så hade jag varit mer textproduktiv hade jag också kunnat sitta och sy mer berg... fast det är ju inte så att jag pluggar heltid direkt
Disa: nej varför ska man göra det svårt för sig

Ida: man undrar ju. och undrar gör man också varför ni läser pedagogik? va det inte sjuksyrra du skulle bli?
Disa: jag tror att det är för att kursledningen är typ från helvetet, så de lägger in den för att plåga oss och tråka ut oss eller få oss att somna typ
Ida:DIsa, har du börjat bli lite religiös? jag tycker du börjar anlkaga alla för att vara från helvetet. Det behöver inte vara så för att de är lite jobbigavet du, det kan vara helt naturligt... eller vad tror du egentligen?
Disa: men ida, vad tror du om mig egentligen? :P:P
det är nog iofs helt naturlig ondska, men det skiljer sig inte så mycket från dne som kommer från helvetet
Ida: alltså. här fortsätter du prata o helvetet och alla är väl besatta av demoner, men du har inte nån släng av kyrklighet eller någon anna linje. inkonsistent
Disa: nej jag plockar bara russinen ur kakan
och vad har inkontinens med det att göra
nu förstår jag nte
Ida: in-konsistent. alltså, du motsäger dig själv. äsch, kanske var en dålig översättning av engelskans inconsistent
Disa: haha, just nu har jag inte så mycket högre ambitioner än så
eller så är jag jävulen själv
Ida: mm. som gör alla dessa helvetssaker mot dig själv. nej, jag tror inte jag tror dig. eller djävulen är väl säkert självplågare med
Disa: vilken dålig strategi av jäveln. nej det går inte. det måste vara nån annans fel. jag gissar på våran galna professor isåfall
Ida: professor= djävulen?
Disa: jepp!
Ida: hm, det känns som jag läst något om hur man identifierar djävulen. minns du något sånt
du ska inte spela poker med honom bara
Disa: jag brukar spela ganksa mycket alfapet online, jag har säkert spelat med djävulen
när jag såg henne senast hade hon en silvrig damkostym och fluffigt hår och gick runt ock skröt om sig själv
pumps oxå. det är ju typ samma sak som bockfot.
Ida: ja. jag tänker ju alltid djävulen som av han-kön. me jag kankse är lite väl fast i mina könsroller
Disa: ja det är nog den klassiska bilden. jag försöker tänka att den är allt och ingenting, eller att det finns en liten småjävel i oss alla, och vissa kanske tycker det passar deras syften så de blir extra onda och lägger in pedagogikkurser
Ida: men då betyer det alltså att det inte är någon stordjävul? bara massa små, ondska överallt
Disa: jo storjäveln finns också, det är typ som tomten och alla små nissar
vänta det kanske är dom som är roten till all ondska
tomten är från helvetet!!!
Ida:nej. nu går du för långt
fast iofs. cocacola tomten
och du, det ser ut som att jag kan läsa att du anväder SPOTIFY.
du andvänder din lilldjävul
Disa: ja han är definitivt från hlevetet
men nu har ju internet funkat asbra ju
Ida:ja. men, det är så i början av månaden. de första 5 GB
men nu tror jag både Patrik och emma har eget
Disa: ja mn nu är det ju den 17 och det funkar ju fortfarande bra
fast jag kan lyssna på itunes istället om det segar sig
Ida:ja, vi får väl se. men jag kan berätta en hemlighet
jag har fildelat
Disa: Pssst
jag med
tihi
Ida: aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh
Disa: vi kommer hamna i helvetet
Ida: ja. Med herr M som djävul
Disa: haha ja!
Ida: I can IMagiiiiiine
Disa: han är ju inte at leka med
särskilt inte i en silvrig damkostym
Ida:further and further...!
Disa: mohahha
Ida: mm. nu måste ja komma på något mer. A springer runt runtomkring, som en sån lilldjävul som tänder eldar och sånt.
Disa: i en silvrig dräkt
Ida: han med
Disa: annars kanske de tappar bort varandra
Ida: ja. förhoppningsvis har vi inga silvriga dräkter
Disa: jag har en silvrig paljettskjorta
och en silverväska
Ida: jaha. där kom den. djävulen är identifierad
jag har INGA silverkläder
Disa: men jag använder dem bara för att wallraffa
Ida: sure
Disa: vad misstänksam du är
Ida: viist. du är på Ms sida
Disa: M är från helvetet, jag är från jämtland
Ida. ja, han är ju iofs InTE från jämtland. men det där med silverkläder alltså...
i garderoben. det är som lik
Disa: jag hängde den där fr att avskräcka eventuella jävlar som kommer och ska jävlas, men det verkar inte funka så bra
Ida: Så synd.
Disa: det är som sån där tejp man har för flugorna
men nu är min skjorta full med jävelskap som den har sugit åt sig
Ida: jaha, är det däför den är silvrig?
Disa: absolut, innan var den av rosa plysch
Ida: aha. den du gjorde tenta i minns jag att jag läst
Disa: nej den var en annan, men rosa plysch är så eftertraktat att nu hller jag dne fr mig självdesutom, om min rosa plyschdräkt skulle suga upp jävelskap och jag har den på mig jämt, då borde dne ju bli silvrig=jag är inte djävulen
Ida: aha, du börjar lära dig logik och bli konsitent
konsistent
Disa: jag är inte så dum som jag ser ut

så, då har vi rett ut det.
(jag fattar inte riktigt vad som hänt med textfärg och fetstil här. jag tror det har med helvetet att göra)

1 kommentar:

  1. Alltså så jävla kul. Helt random och fuckin' underbart.

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)