fredag 4 december 2009

okej, vad har hänt sen senast? (nu har jag ju inte en slökurs från helvetet som gör att jag degar runt och bloggar varje dag längre)

i söndags kom jag hem från falun och sen har det mesta handlat om otippade saker, ofantliga mängder soppa och olika mg/ml samt diverse farmakologiska termer och föreläsningssalar från 1700-talet.
kontentan är att läkemedelsräkning är ganska schysst, pulverkaffe i alla sammanhang förhöjer kvaliten på det mesta, hur i helvete har folk kommit på allt om enzymer och jonkanaler, och att jag börjat fundera på vad min allmänna förmåga att vara totalt ofokuserad, de gånger jag till och med faktiskt tar mig till skolan, egentligen handlar om. hähä.

idag när jag cyklade dit, tre timmar för sent var det sjukt vackert, dimma och frost över åkrarna. ett väldit fint monokromt landskap + jag som ser ut som en leksaksavdeling med knallrosa plyschbyxor och illgrön jacka. jag längtar tills det kommer snö, för då blir det duschraperiåkning i eriksbergsbacken med svempa så det står härliga till. och så ska jag se till att ramla med cykeln mina två gånger per vinter på en gång så jag slipper det sen :)

dagens fråga. vad är skillnaden mellan en lompe och en lefsa?

2 kommentarer:

  1. En lompe är en svinäcklig skosula till tunnbröd gjord på typ potatismjöl och skam. En lefse är ett fluffigt underbart mellanting mellan våffla och pannkaka som serveras med smör, socker och kanel. Man kan säga att lompe ger man till dem man hatar och lefse till dem man älskar.

    SvaraRadera
  2. fan vad bra, då har vi rett ut det :) jag ska allt ge den galna professorn en lompe

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)