måndag 21 december 2009

ytterligare tre saker som gör mig (proportionellt) upprörd. + lite annat

  • när folk talar till mig med pronomen vännen, gumman, tjejen osv.
  • folk som säger en sak och sen visar sig inte stå för det. som inte kör med rak kommunikation och inte ens förklarar sig.
  • när folk tar sig friheter att kommentera de delar av ens utseende som det inte går att göra nånting åt.

+ bästaste pang prego har också uppmärksammat att BAIC (som skulle köpa saab) uttalas bajs...kan det ha ett samband?
+ jag har 139 i HB värde. det vill säga att hinkvis med kaffe och i övrigt undermåligt leverne har höjt mina järnvärden till höjder de aldrig skådat förut
+ stockholm har sjukt bra namn på kvarter. till exempel kvarteret kölhalningen.
+ att alla tanter inte är rädda för okända människor. idag hjälpte jag en tant med tunga matkassar ända fram till hennes dörr :)

3 kommentarer:

  1. folk som inte fattar bättre borde hjälpa tanter att kölhalas!
    Fattar de ändå inte borde de bli uppköpta av baic!
    Annars kan man alltid kasta skit på dom!
    Funderar på om svinvaccinet håller alla svin borta...i så fall tar jag gärna två sprutor!

    Måste säga att ingen är gladare än jag över ditt blodvärde!
    pöss

    SvaraRadera
  2. Gillar inte heller att bli kallad vännen eller gumman eller tex när någon telefonförsäljare eller liknande ringer och kallar mig Anita, som om vi känner varandra.Usch för dom!

    SvaraRadera
  3. Det jobbigaste är när folk kallar en Bajset.

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)