torsdag 17 december 2009

saker jag blir upprörd över. proportioneligt eller inte får ni lista ut själva

  • folk som har vinterjackor med riktig pälskrage. mina pälsradar-ögon är på helspänn hela vinterhalvåret. lokaliserar er som envisas med att ha en flådd hund/räv/iller på en huva ni inte ens använder (på en dunjacka till och med). fy på er, töntar!!!!
    det finns massor av fuskpäls. päh!
  • folk som säger att de är djurvänner men ändå äter kött/animaliska produkter (mig själv inkluderad). movation överflödig.
  • folk som pratar utan magstöd. var är grejen med att försöka att inte höras? då kan en väl lika gärna hålla käften. och vad är grejen med att försöka låta ljuv, rar, gullig eller vad det nu ska betyda. det funkar inte. jag tycker du bara är töntig och vill inte lyssna.
    regel nummer ett: vill du att folk ska ta det du säger på allvar, säg det så folk hör, och så att folk inte börjar undra var alla bebisar/gulliga småhamstrar i lokalen är.
  • folk som har helt slappa händer när de skakar hand. uuuhhhhh!!!! jag får allergi, jag undrar hur det står till med troponinet och framförallt för det mig osökt till att du säkert har pälskrage och inget magstöd heller = du är dooomed!
  • bindor. vilket jävla skämt. en typ tre centimeter...skåpbil i boxershortsen (och nej modellen med vingar funkar inte i mina underkläder. libresse vill inte bara tjäna pengar på att sälja värdelös, icke uppsugande överdimensionerade pappersbitar som ger dig svamp, de vill också bestämma vad för slags underkläder du ska ha så att skiten sitter kvar)
    använd menskopp!!!
  • folk som gnäller över att det inte går att cykla när det är snö. skaffa hjälm, gör en empirisk undersökning och inse att det går alldeles utmärkt så länge du inte gör din empiriska undersökning i den lokala hockeyrinken. det är faktist mer halkigt att gå än att cykla. undertecknad har cyklat på vintern sen urminnes tider och ramlat i snitt 2 gånger per vinter.
  • folk som lägger ner tid och energi på att klaga på sig själva och på sina kroppar.
  • faktumet att jag somnat på i princip alla föreläsningar vi haft sen i början av november. eller så har jag stannat hemma för jag vet att jag bara kommer somna. antingen är de sjukt tråkiga, eller så är jag sjukt ofokuserad, eller så har jag hjärnbrist. eller järnbrist.
  • tentavakter från helvetet. de är alltid så himla sura, slänger tentan i ansiktet på en och gnäller och har som jobb att gå runt och vara misstänksamma. kul! ni är typ lika värdefulla som nagelteknologer.
nu ska jag äta risgrynsgröt. återkommer efter det med en lista på saker som är sjukt bra!

1 kommentar:

  1. Slappa handslag ger absolut allergi!Hu!!!
    Men inte så kul med dom som nästan krossar handen heller!
    cykla i halka till skolan,med skidor eller skridskor och skolväska,var väl ingen match.
    Hjälm fanns inte på den tiden.Minns inte att jag ramlade nångång.

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)