onsdag 25 mars 2009

såhär kan det bli en helt vanlig tisdag när det ska tentapluggas hemma hos ellen. innehåller ovanstående bld något av detta?:
  • skolböcker?
  • allmänna papper, klottriga anteckningar?
  • en morbid hjärnapå högvarv?
  • ångest?

nej det var ju just det, inget alls av något, men rekvisita från conatinern (stavarna och skjortan) och snärkes (hatten). dessutom tillkom det lagom mängd vin (men vissa kanske fick för mycket - och det var inte jag), samt ett konsekvent pratande på östgötska kvällen lång.
det går ju faktiskt att skjuta liite på sånt därnt med pluggande, särskilt om en har bestämt sig för att allt redan finns i huvet, så dagens plugg har bestått i lite halvhjärtade "äsch det löser sig, vi kan det här" och sedan väldigt långa promenader fram och tillbaka i hågadalen. där hittade jag en bänk med tillhörande d-vitaminsamlande tant och slog mig ner. vi började prata och dte visade sig att hon var sveriges första hygiensjuksköterska! vilken lyckträff. och nu var hon panchis och brukade sitta där på bänken 20 minuter om dagen och sola.
så jag tänker att blotta grejen att jag hittar en sån när jag egentligen förväntas plugga, betydre att det kommer gå som smort, om jag inte egentligen redan ska anse mig själv ha gjort provet alleredan?

idag ska jag på någon slags jympa som ska vara väldigt rolig, enligt tillförlitliga källor. den bedrivs i vatten. med en cykel (av okänd sort). jag tror att jag kommer skratta lika mycket som den tillförlitliga källan. empiriska studier i humornivån visar att kontrollgruppen (jag) och källan tycker att de flesta saker går väldigt bra att skratta åt, så det blir nog finemang.

******

häromdagen kom jag och tänka på ett citat ur bamse som jag, klara och empan hittade när vi tillfälligt blev huserade hon en random familj utanför örebro på grund av självförvållad punka. det var lite av ett nederlag, men efter detta citat, och följande äppelkaka och ny cykelslang var det som att livet återvände. och citatet lixom illustrerar det.

det handlade om en häxa som förvandlat bamse och hans vänner till julpynt och själv dansade runt sin julgran sjungandes:

"nu är det kul igen och nu är det kul igen och efter kul så kommer tråkigt,
nu är det kul igen och nu är det kul igen och efter kul så kommer tråkigt,
men det var inte sant för det var inte sant för hela tiden är det roligt!"
word!
imorrn är det tenta, sen kommer bror min och hela helgen kommer bli phat!
dessutom planerar jag att utvärdera hur jag skött mig i förhållande till mitt studentkontrakt, samt att skriva ett argt brev till norrlands pub där man får vänta i TVÅ timmar på maten, samt under tiden utstå diverse ohållbara floskler av menlös personal med hundögon (men vi vet ju att jag tycker det är väldigt roligt att spy galla på klåpare, så jag ser det som att förena nytta med nöje)

2 kommentarer:

  1. cykla i vatten!? är itne det väldans blött!?

    SvaraRadera
  2. jo, fast det är lixom det som var meningen. dessutom på en pippi-cykel i skumgiummi utan trampor. och till cotton eye joe med rednex. kan det bli bättre?

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)