söndag 22 mars 2009

mission completed! - en helg i frossandets tecken

under helgen har jag ätit inte mindre än två pizzor. halleleluja!
först en 3xost pizza på lördagen. vilken eufori! jag tror att jag har lyckats äta alldeles för nyttig mat på alldeles för regelbundna tider hittills under året och det kan ju inte vara hälsosamt, så hela min kropp jublade när jag tryckte ner denna fettbomb, smakmässigt hamnade detta på delad förstaplats hos smaklökarna (den andra förstaplatsen kan du ju klura på!), levern dansade en glädjedans och alla celler shakade ass när de insåg vilken smaskig näring de just skulle bli försedda med. lipiderna dansade linedance med gallan och det fanns inget blod i hela huset. jag säger såhär för er som förstår tyska - gefundenes fressen
inte konstigt att jag i princip däckade efter denna galna fest.

i princip samma scenario spelades upp när pizza nummer två intogs. det var en fungi med extra ost och oliver. och sen kaffe, desperate housewifes och greys anatomy på teven (och jag förstår varför jag inte har en teve för jag blir ju lite sur när jag tittar på den, eller så var det för att jag inte ville bli störd i mitt frossande.)

helgen innehöll ganska mycket annat trevligt än pizzaätande också. jag hittade en present, ett mini-badkar och en finfin cerise tröja på myrorna (men ingen sexy nurse-klänning :( om du har en till övers och vet var min brevlåda bor tas den emot mycket tacksamt). och justja, en sjukt snygg randig för liten skidoverall, men skulle jag ha köpt den hade det varit enbart för stillastående bruk (och utan andning) och det är ju två saker jag inte direkt prioriterar så den fick stanna i affärn.
och det dracks kaffe både här och där. paula som kom och hämtade mig och barnvaktade mig tills frida kom bjöd på denna älda dryck som förtärdes tillsammans med ett gemensamt frossande av anatomins och fysiologins under. dessutom fick jag låna finfina skolböcker som grädde på moset. sen var det tacos och film och hej och hå och jag fick ungefär tusen pikar av frida för att jag alltid tappar popcorn omkring mig när jag äter dem. men hur gör man då?
och jag o frida promenerade längs ån och pratade om galen mat, livet, drack kaffe, fick d-vitamin, skrattade åt fåglar som betedde sig underligt och noterade att det var sjuttitusen springbertar ute och flåsade.
anna, en polare som av en ren händelse går i samma klass som frida har en katt som behövde vaktas. och jag som lider brist på katt. vi var iofs otroligt bakfulle-trötta men lyckades leka en sväng med denna lilla prickiga pryl. najs!
jag säger såhär: det blir alltid bra i norrköping

och hör och häpna, jag fick ett infall att avlägsna kroppsbehåring som jag sparat på sen jag var femton av rent politiska, estetiska och bekväma skäl. hur orkar man raka sig under armarna hela tiden, och varför? jag tänkte iallafall som vanligt att äh, det växer ändå ut. och att feminismen sitter ju inte i hårsäckarna, så nu kan jag stoltsera med en realtivt hårlös armhåla och en som är som vanligt. och det känns ju typ ingen skillnad så jag tror jag fortsätter med slacker-stilen.
en prekär fråga bara: har ni rakt eller krulligt hår under armarna?

i veckan blir det afrikansk dans och tentaplugg och rfsl uppsala årsmöte. tenta, tentafest och förhoppningsvis ingen mer snö. på torsdag kommer min kära broder hit. jag börjar redan fila på slagsmålstekniken.
god kväll/natt
och tack för helgen alla inblandade <3

4 kommentarer:

  1. DISA! Saknar dig! Älskar din lek med svenska språket :P
    Vi kanske kan synas nåt idag? Pöss

    SvaraRadera
  2. rakt, men inte lika rakt som på huvet.

    SvaraRadera
  3. det är ju uppenbart att det inte fanns nåt blod i hela huset. haha.

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)