måndag 2 mars 2009

elak man i sko

nu tänker jag följa min vän amandas steg och klaga mig igenom ett helt blogginlägg. det kommer bli en rejäl avhyvling av ett pucko, lite allmänt gnäll och sen kommer jag med största sannolikhet konstatera att det är de andra som är konstiga och att jag faktiskt är skitbra, och allt kommer bli frid och fröjd igen. sen kommer de goda nyheterna för er som fortfarande är vid liv.

höhöörrmmm!!!!

jag satt helt fridfullt (fast med lite ont i ryggen, kan bero på allt för många föreläsningar och allt för lite dans) och skrev tråkiga svar på en tråkig skoluppgift då jag får ett sms av en polare (som jag ansett vara en bra polare. vi har känt varann sen jag flyttade hit och vi kan kalla honom dave (ja han förjänar att hängas ut)

"i just realized watching tv that you look like reinfeldt"

"skit ner dig. jag blir arg och ledsen" skrev jag.

var ska jag börja. för det första är det lågt att kommentera saker som lixom är som de är. till exempel utseenden. och sannerligen utseenden. en ser ju ut som en gör, och det där med utseende kan vara en väldigt känslig fråga för alla. han vet mycket om mig, men bara jag vet vilket förhållande jag har eller haft till mitt utseende. jag kan ju, milt sagt, säga att jag tyckt mindre om mig själv och hur jag ser ut, än jag gör nu. vad vet han om vad jag gått igenom och vilka komplex jag haft eller har. och bara för att jag för det mesta tycker att jag är mycket väl godkänd (och när jag inte tycker det brukar jag skita i att ha en uppfattning över huvud taget), så ger inte det nån frihet till nån att göra sig lustig över hur jag ser ut.
således, det här handlar inte om huruvida jag är lik reinfeldt eller inte, även om vi båda har runda ansikten. det handlar om att inte trampa på sina vänners tår, för trots att komplexen är nermalda med stavmixer och bortspolade i toaletten, finns de ändå där nånstans i världsrymden, och just idag kanske var en dag då jag inte har lust att höra sånt. för jag känner som jag känner.

och då skriver man inte tillbaka och säger

"sad but true, but you shouldn't be sad, you should be ashamed"

"jag skäms som fan. över dig" skrev jag

vad är det som gör att folk inte fattar att om nån inte uppskattar det en menade som ett skämt, så ska en ju för i helskotta inte spä på det, och dessutom säga att vederbörande person ska skämmas. vad är det för en jävla stil? finkänslighet, tack!
akta dig, räntan stiger!

det hade kunnat vara vad som helst, jag har inga problem med att folk kommenterar att jag har pyttesmå öron eller 41/42 i skor, eller blå ögon eller två ben. men när det kommer till vissa saker försöker jag vara cool, försöker att affirmera till min hjärna att hela jag faktiskt är lika mycket väl godkänd. men när folk säger saker om mina kinder, oavsett om det är att de är av äppel-sort eller gosiga eller vad som helst, eller vill klämma på dem, så gör det, beroende på dag, ibland faktiskt ont i mig. även om du menar väl och är avundsjuk.
så det kan ju tänkas på.

efter dagens statistikpaus kommer resten av gnället
en genomsnittlig disa förbrukar en genomsnittlig tub euroshopper flurtandkräm på två månader.
det var dagens statistik. nu gnäll:


  • jag har ont i ryggen för jag bara sitter hela dagarna.
  • min varböld kliar
  • det bara snöar och snöar
  • bromsarna är totalt nedslitna på min cykel så jag kommer säkert krocka eller nåt annat opretentiöst
  • jag räknade ut att jag sovit 18 timmar på tre nätter i helgen. det betyder att jag i princip missat en hel natt :(
  • det är en bastu i mitt rum fastän termostaten står på snöstjärna. hallå!
  • det ska dansas och ätas middag och repas spex och has genusmöte så jag hinner ju int göra alla fittor jag tänkt till min utställning på sexdagarna.
  • dessutom är folk dumma i huvudet så jag måste avhyvla dem offentligt vilket också tar tid från kreativiteten
  • det är ingen som bjuder mig på thai-mat
  • gylfen är trasig i mina favoritbyxor
  • det är ju typ ingen som skriver kommentarer, era sopor! jag håller ögonen på er (jag har faktiskt en logg som visar vilka som är här o göttar sig i godan ro utan och sen bara smiter! reds.anm) så om ni inte passar er så kommer jag o tar er (direkt taget ur ika i rutan)

MEN:

  • vårt pm är nästan klart
  • jag har köpt två finfina affischer med the female muscular system och the skeletal system
  • snart är det sexdagarna och internationella kvinnodagen!
  • och spexrep och genusmöte
  • och först kommer finaste bell hit, sen åker jag till norrköping och sen kommer erik!
  • om en vecka ska jag dricka öl med maja
  • jag är faktiskt skitsnygg
  • och skitbra
  • och det är alla andra med (förutom en, som ironiskt nog lärt mig allt jag vet om att slåss)
  • det finns en massa groddar, bröd, broccoli och blåbärssojayoghurt i köket
  • det finns l word på ellens dator
  • ...som flickan sa...
  • jag har ingen prestationsångest
  • men desto mer självdistans
  • jag kan nästan hela det ska bli slut på rumban av röda bönor utantill. nån som kan ackorden?
  • jag är väldigt bra på att sova

och det ska jag göra nu
taklagsfest ska ni ha, och välkammad utter

5 kommentarer:

  1. Jaaa Disa, du är helt enkelt bäst! Det var ju det jag visste!

    SvaraRadera
  2. Vilket rikspucko. Han kan skita på sig för du är fan den snyggaste, coolaste och grymmaste kvinniskan i det här solsystemet.
    Jag ska bjuda dig på thaimat när jag hälsar på!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. dis. du är ju en fisk och han är en ond man i skor. och vi vet att ett plus ett inte blir tre. förstår du, det är inte logiskt nånstans.
    puss!

    ps. det är ingen som skriver kommentarer i min blogg heller. hint.

    SvaraRadera
  4. ps 2. jaa jag är avis på din bloggräknare eftersom du har en miljon fler besökare än jag. räknat lite slarvigt..

    SvaraRadera
  5. Disa,du är vacker både utanpå och innuti och det är sannerligen inte Fredrik.Det enda vackra med honom är väl i så fall att han har runda kinder.Vilken schysst brorsa du har i alla fall!!!!!!

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)