onsdag 21 januari 2009

studentkontrakt

jag har upprättat ett kontrakt med mig själv för att min förestående studietid ska bli så behaglig som möjligt. med tanke på vissa smärre felaktigheter i mitt studiebeteende förra gången känner jag att det kan vara på sin plats att jag skärper mig i största allmänhet.

jag disa a.k.a skalman, drulleförsäkring kohlström intygar härmed att jag under denna utbildning kommer att:

låta bli att...

...inleda konstiga relationer som alla blir lednsa och förvirrade av. men dessutom gärna inleda bra relationer, eller varför inte fortsätta med befintliga.
...lägga ner efter halva terminen (vilket vore dumt eftersom det är ju då som fysiologin och anatomin börjar:))
...ha prestationsångest. (bra att det bara går att få g eller ig ändå)
...somna på föreläsningarna (jag ska ta med mig en hink iskallt vatten att hälla över mig själv varje gång jag börjar slockna)
...dra ut på tiden med tentaplugg och inlämningsuppgifter

dessutom lovar jag att...

...skrattplugga som på den gamla goda tiden
...gå rakryggad inför en viss fellow sjuksköterskestuderande
...dansa järnet
...dricka mer mate än kaffe
...lära mig allt jag kan om allt läskigt kroppen håller på med utan at man vet om det
...ha de godaste matlådorna med mig

detta studentliv kommer även medföra att jag kommer att...

...lägga en väsentlig del av min budget på öl
...bli fett hypokondrisk, för att lite längre fram känna mig immun mot allt
...bli nipprig och rastlös av att sitta still
...bli mer än hälsosamt nördig. ni som känner mig har allt att frukta
...sticka kopiösa mängder odefinerbara små lappar i föreläsningssalen, bara för att hålla mig vaken
...raida mitt dagliga bröd, och även annat än just bröd på vägen hem till mitt kära lilla hus om kvällarne


idag har jag fått jobb på kulturköket i håga. ca 200 meter från min bostad. mycket praktiskt, till skillnad från hemtjänsten som ligger på andra sidan staden. imorrn ska jag praoa i skolköket som ligger i samma kök, med mats som ska visa mig allt. fett att spendera en dag i köket med dne gamla rackaren igen :)
därtill har jag även min karriär som krokimodell vilken sällar sig till min brokiga blandning av extrajobb.
nu ska jag åka och spexa.

2 kommentarer:

  1. sounds like a plan! :)

    bra där med skrattpluggandet. och glöm inte såna där bra plugglappar och listor över typ begrepp eller annat som man måste kunna. och att det kommer bli bra såklart!

    våga tenta om.

    SvaraRadera
  2. jag funderar på att skaffa feta glasögon och sätta fast lapparna på insidan, så at jag alltid kan plugga eftersom jag inte komer kunna röra mig eftersom jag inte kommer se nåt annat. gud vad jag är smart!

    tenta om ska jag verkligen våga..eller snarare inte känna mig misslyckad ifall det händer nån gång:)

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)