fredag 16 september 2011

såhär har jag det.


nu bor jag alltså (sen en och en halv månad iofs) i en trea med erik och för tillfället en till disa. det är fett najs. vi har det väldigt inbott och ingrott och containerfyndat och hemodlat och det är små prylar som gör en glad överallt. tänkte att jag skulle visa upp den här koseligheten litegrann.


några flamingo-bönor som erik (helt utan medhjälp av photoshop) håller på att odla


mitt sovrumsfönster. fittgardiner från gamla mormors garderob, hawaiigirlang från nya zeeland, lite spexdrakar i fönstret och en massa nässlor på tork. och en porrig lampa, en sån som man tänder efter klockan tolv på lördagskvällen enligt karln jag köpte den av.

hyllan i köket. say hello to my little friends a.k.a pepparkvarnarna med megalomani. och för övrigt ligger det squashar överallt. på hyllor, i lådår, längs väggarna, allihop ser ut att ligga i en tunna.

igår plockade jag kopiösa mängder äpplen som jag trädde upp på snören för torkning= fiberrikt foder fram till påsk.

besticklådan innehåller ett stycke sked (som nu har gått sönder), ett par ätpinnar, fyra coctailgafflar med flamingosar på och diverse plastpryttlar. om du vill komma hit och äta äpplen/squasch/örtsalt eller valfritt annat, ta med en egen sked.


fina randiga tomater på balkongen. löööv.



och jag som skulle plugga...

2 kommentarer:

  1. härligt med äpplen på tork. hade faktiskt samma idé och att hänga upp myggnät så att det kan ligga säkrare. har ni haft problem med att de ramlar ner när de hänger på snören? kram, christopher

    SvaraRadera
  2. mm det känns väldigt fint att de hänger där i taket :)
    jag har aldrig haft några problem med att de ramlar ner förutom om man tappar dom precis när man ska knyta fast dom i taket. eller om nåt äpple är för tunt skivat så det går sönder. gravitationen brukar samarbeta :)

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)