måndag 12 september 2011

kunskapskryssningen


i helgen var vi ju på kryssning. kunskapskryssning. (vilket, något krasst uttryckt, innebär att 75 panchisar och jag sitter i ett rum som är litet och kvavt och blir mindfuckade).
det var väldigt kul. vi ombordade fartyget på eftermiddagen och för säkerhets skull bältade jag erik på en gång. bälten ingick tydligen i priset och pappa betalade.

det hela skulle börja med en föreläsning om rymden och sedan välkomstdrink. jag passade på att ta kort på en lång trång gång (som jag onekligen blev oerhört sugen på att springa naken igenom i ett oerhört onyktert tillstånd).

jag hann oxå med att bli för jävla hungrig och sur. längst ner i min väska hittade jag en sorglig bit knäckebröd. sen hittade vi konferenslokalen och jag kunde freeloada kopiösa mängder kaffe, frukt och funderade även på att sno deras tallrikar med fina båtar på.

och som sig bör(?) får jag någon sorts alkoholistpersona när jag umgås med ...folk... drack provsmakningswhisky från helvetet bara för att det var gratis och ser även denna lilla porträttbild i eriks block som han ritat när han borde sitta och anteckna hur många atomer det finns i universum (10 upphöjt till 500).


efter föreläsningen försegicks det ett stort tabberas som resulterade i någon form av parasympatisk chock. denna avhjälptes bäst genom att gå ut och fisa på däck och titta på månen tills det var dags att hiva i sig finlandsbåtsölen. (det fanns dock ingen dallerpudding på hela buffen, men till efterrätt kunde man äta gout cheese. gout. som i gikt. kul att göra ost på kristalliserad urinsyra hämtad från nåns stortå, men jag dömer ingen)




sen gick vi ner i båtens innandöme igen för att berusa oss och spela bort alla våra pengar och sjunga karaoke. berusningen var kanske det enda som gick bra, för banditen var inte ens enarmad och då vägrar jag spela av ren tjurighet. och karaoken gjordes om till ett white-trash dansgolv precis när vi skulle välja låt. vi spenderade resten av kvällen och våra pengar i en pub med en trubadur som spelade "fånt ja en körv"

dagen efter gick vi på föreläsningar och blev oerhört bildade. åsa nilsonne var skitbra, snackade om mindfulness och var allmänt skojig. en snubbe snackade om en magnetkamera och sitt fikarum, det hade kunnat vara lite mer relevant med annan information än var han äter sina bullar. en tjej snackade om organtrafficking så att jag fick obehagsrysningar. sen snackade sista föreläsaren om vad som gör honor och hanar till det de är rent genetiskt och hormonellt och vilka mellanting det finns. och att djur inte alls bara ligger i reproduktionssyfte, utan kan göra det för att det är dåligt väder eller för att de gillart. alltså äre natuuurligt. sen lärde jag honom det otroligt värda ordet slidkrans, för han envisades med att säga mödomshinna och behövde stoppas.




till sist fikade vi lite till och hittade en glad banan. och jag köpte fruktansvärda mängder sprit, vi och öl och befarade att lyckan skulle sluta ungefär vid tullens giljotin. men jag lever. och jag ska göra så fett mycket likör. och jag är sjukligt allmänbildad. wohoo!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)