torsdag 8 september 2011

dallerpudding

jag har varit sjukt effektiv senaste dagarna, därav undermåligt bloggande. det har pluggats, jobbats, klättrats, tittats på lilla sjöjungfrun, krokimodellats, pysslats i hemmet, hängts, sovits (alldeles för lite) och plockats lite bläcksvamp på närmaste gräsmatta.

nu är det officiellt helg för min del trots att det är torsdag kl 10.58.
jag, min bror, min far och hans brud ska åka på kunskapskryssning till åland. han var på det förra året och kom hem alldeles lyrisk, svamlade om higgs partikel, konstiga virus och hade en vodkaflaska med till mig. jag tror det kommer bli ungefär samma sak nu (fast jag ska köpa aaasmycket sprit å göra sjuukt mycket slånbärslikör i år).

jag och min bror kommer eventuellt sänka medelåldern på hela fartyget med cirka 72 år, och jag har fått direktiv att vara hel och ren av min far. jag förstår inte vad det betyder. hallå lixom, det går inte att säga en sån sak till mig, det finns inte i mitt vokabulär. jag ser mig själv framför mig stå där vid en enarmad bandit, äta dallerpudding, ha kuddkrig med min bror och vara lika skitig som jag var när vi åkte finlandsfärja när jag var fem år. det här kommer bli en feeest! en superallmänbildande feeeest!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)