onsdag 3 februari 2010

du ska kalla mig HERR gris!!!! aaaaaaaaaaaahhhhh!!!!!!!

detta oerhört lurviga och även färggranna ben (cykelvurpa, fyra av fem toast, kanonkul) hade tänkt svänga på sig igår på snärkes. det hade även alla övriga studenter i hela uppsala, så det blidde inget sväng. istället gick jag och svempa till upplands och drack öl, halvspelade ett konstigt spel, gjorde upp strategier för att handskas med och överleva praktiken. i synnerhet att ha "egna" patienter och att tvingas höra på viktväktarsnack i lunchrummet. iallafall kommer det nog gå ganska bra in the end för jag är ju en sån seriös student, och dessutom kommer det inte vara september, pendling och tjafs den här gången.
iallafall, ölen tog slut och jag cyklade runt till lite containrar varav en var öppen för en gångs skull. så jag fiskade upp ajvar, mangochutney, ostkaka, glada kon-ost, lustig jos, choklad, drinkmixpåsar, bröd, youghurt. jag diggar det här, bowla med matvarucontainrar, strike varenda gång :)

svempa ringde och väckte mig klockan sju för idag skulle det pluggas. jag startade med en stadig gratis frukost
musli som jonatan och linda lämnade, blåbärsyoghurt, jos, bröd och ost från containern. vitaminer ihopsamlade i olika kollektiv och i canada. ölglas insamlat på någon studentpub för länge sedan.

sen pluggade jag och pluggade och pluggade.
sepsis, erysipelas, hypovolemi, organperfusion, vasodilatation, cytokinfrisläppning, nekrotiserande fasciit.
jag är allas eran nördgris som ligger och vältrar mig i vetenskapliga ord, grymtar svårbegripligheter på latin och bökar runt i föreläsningsanteckningar med mitt nördtryne.
i like!

vid halv tolv gick nördgrisen till ica och handlade lyxiga saker till sin lunchciabatta. avokado, tomat och grejer. här ska mutas. (jag satt redan igår medan krokimålarna förbryllades över mitt färgglada knä och tänkte på denna macka). och så kaffe på det.
två uppgifter nästan avklarade, en tredje på gång. oj hoppsan där kom visst resultatet från farmkologitentan (G). hurra till mig!

hej vad det går, och det bästa är att imorrn åker jag till stockholm utan pluggtankar! lööv!

btw. inatt dömde jag att jag hängde med min blivande fru josefin johansson och att jag hittade 50 euro i fickan. sweet times!

2 kommentarer:

  1. omg!!!!
    /mar

    ps. kolla pingpong. har du fått tag på kvinnotidskrift 1988 och genus, massmedier och kultur? det har inte jag! som tur är har jag ambjörnsson i bokhyllan, så den ska jag börja med.

    SvaraRadera
  2. Så jävla underbart med Lejonkungencitaten Disa! Najs som fan! Shit vad du är duktig att plugga, jag kanske borde ta efter dig?! HASSE Å TAGE-KVÄLL snarast?!?!

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)