fredag 12 februari 2010

jomensåatte.....

jag tänkte på en sak, eller rättare sagt min hjärna kopplade ihop dagens uppenbarelse!

jo såhär...
när en person har njursvikt har den väldigt ofta klåda och gikt. det beror på att njurarna inte pallar att rena ut urat (nedbrytningsprodukt av proteiner) ur blodet, och då lägger det sig under huden och i stortå-leden. typiskt dåligt.
så vad gör en då, en smörjer huden och ser till att den är i allmänhet bra skick. och vad innehåller de allra flesta hudkrämer. nån som känner igen namnet karbamid? typiskt hej jag är en naken kvinna i duschen/badrummet som ler och smörjer in sig med nåt klet med en ny formula-ämne. vad är då karbamid. jo, det är ett annat ord för urea, vilket är precis vad njurarna gör om urat till innan det elimineras från kroppen.

summan av kardemumman: det är kiss under huden, så vi smörjer in den med kiss. smaaaart.
ett plus på varje sida om huden måste ju bli minus, som svempa uttryckte det. saken biff.

kiss ska med kiss fördrivas.

2 kommentarer:

  1. Inget är nytt under solen!
    Jag hade en gång en arbetskamrat som hade svåra eksem i ansiktet och fick div,krämer av farbror doktorn,inget hjälpte!Så började hon behandla sig med sitt morronkiss och eksemet försvann!

    SvaraRadera
  2. Underbart inlägg som vanligt Disa! :P Fanimej.. Speciellt "Hej jag är en naken kvinna-biten" HAHAHAA! Kiss ska med kiss fördrivas.. Underbart! :D

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)