torsdag 2 februari 2012

vuxenpoäng big time

jaha, så tänkte jag att jag skulle ha en soft eftermiddag med spikmatta och handarbete.
nähä.
erik smsar när jag är i skolan och undrar hur länge elen inte har funkat
...jag börjar ana oråd.
åker hem och försöker tända allt som går, nähä.
kollar propparna, finfina små urtidsvarelser de där.
men ingen el.

så jag blir helt enkelt tvungen att bli väldigt vuxen väldigt snabbt och fixa det där. sen vet jag inte vad som hände, men helt plötsligt hade jag frostat av frysen, städat kylskåpet och fixat en hemförsäkring (hör och häpna mamma!!!) av bara farten. amagaaaad!!!!
nu funkar elen, frysen är fin, kaffe finns i kylskåpet, kex i kastrullen och jag har gått i spontan regress av all denna uppstyrdhet.

jag upptäckte också hur vansinnigt mycket mat och konstigheter det finns i våran frys. och i skafferiet. så jag tänker härmed inleda projektet:
inte-köpa-nån-mat-alls-till-all-den-gamla-tatt-slut
.
det kan nog bli ganska intressant på sluttampen, men bra med lite skåpstädning.
och ja, sånt därnt som typ havremjölk och frukt får jag köpa. annars ska jag se hur länge det går att leva på det som huset hava. olé!!!!

ikväll var linalainen och jag på blåsan och klättrade. blåsan i ordets rätta bemärkelse. eller valken kanske det snarare skulle heta. vi hade fett kul, hittade på en ny fuldans och tog cooola kort när vi hängde på väggen. sen köttade vi pull-ups i gymmet och viskade fördomar om alla spännisar. det urartar alltid på ett eller annat sätt med den där galenpannan. löööv!

lainen satsar


undertecknad hänger och slänger


jag är imponerad över linas förmåga att nästan snorta sin egen överläpp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)