fredag 24 februari 2012

vårdplan

Jag har velat ha helg sen den här veckan började. jag gillar inte alls att ha det så, även om det gått förhållandevis bra. lixom inget ute, för trött för att klättra riktigt bra, inte roligt att stiga upp på morgonen. dagar som bara rinner iväg och som jag hellre hade tillbringat på ett berg i solen eller nåt sånt.

så jag kände mig jäkla trött och less på allt och bestämde mig för att konsultera en sjuksköterska för mina besvär.

Inskrivning: Rekreationsenhet Flogstavägen, 2012-02-24

Kontaktorsak:
Trötthet.
Anamnes: Hög arbetsbelastning under lång tid. Sömnbrist. Allmän förvirring r/t nyligen påbörjad praktik. Undermålig utevistelse.
Status: Trött och smågnällig patient. Psykosocial status väsentligen u.a., men säger sig behöva vara för sig själv. Hypoglykemi r/t dålig nutrition. Förnekar smärta. Hel hudkostym.
Diagnos: Fatigue studentis
Åtgärd: Rekreation. Säng alt. soffläge. Önskekost. Lättsmält underhållning.
Ordination: Onepiece. Makaroner med smör och ketchup. Våfflor. Tecknad barnfilm.

Uppföljning: Utvärdera nuvarande åtgärd efter 16 timmar - 2012-02-25 kl 09.45




fantastiskt bra sjuksköterska det där, huvudet på spiken!

2 kommentarer:

  1. Ordinerar korvgrillning på söndag, vid solig väderlek?!

    SvaraRadera
  2. åh ja!!!! jag ska på fest i sthlm dagen innan men kan satsa på att komma hem i tid för korv!!! sen har jag dans kl 17 men innan det :)

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)