måndag 25 juli 2011

jävla snubbar

idag när jag skulle gå till ica för att köpa jordnötter (syftet med detta är oerhört speciellt men jag återkommer om det), slår det mig hur stor andel av allt skräp på marken som är tomma gainomax-förpackningar. vad jag har förstått är gainomax en slags soppa som folk som tränar ska dricka för att återhämta sig när de är tränat klart. jag antar att den innehåller vassle, syntetisk jordgubbssmak och artificiella fibrer, alltså är det en kulinarisk läckerhet som saknar motstycke.

iallafall, detta är någonting jag ganska ofta brukar uppmärksamma. överhuvudtaget är det ju aspuckat att slänga skräp efter sig bara sådär (alla som slänger skräp omkring sig borde ha en fet smäll), men varför är det slängda skräpet just dessa små blå tetror?

jag har en teori, och jag avsäger mig för en stund alla ambitioner att inte generalisera, inte ha fördomar och att inte spy galla över folk på ovetenskaplig grund. (dessutom har jag andra, mer personliga orsaker att sura över drygheter idag)

men jag menar, gå in på ett gym bara, vilka står där? svettiga killar, typ 25 år, med lite smålockig backslick och lätt uppnäsa. där står de och pumpar för att få skitstora biceps, något de tror ska kompensera deras brist på ansenlig genitalie-storlek. det är även dessa killar som läser "the game" och på riktigt tror att det är så man ska bete sig för att få någon att bli intresserad. likaså är de killarna som envisas med att grilla med grabbarna. "kött är så jävla gott och manligt", fastän den lilla grisen alltid avnjuts(?) halvrå. det är dessa killar som inte vet var klittan sitter, dessa killar som är lagom homofobiska, bara för att kompensera sin crush på samtliga grabbar i grillgänget.
jag maler gärna på ett tag till för detta ger mig en fet egotripp, men ni fattar. dessa snubbar har inte så jäkla många cornflakes i kanoten alltså. därför klarar de helt enkelt inte av sådana basala saker som att lägga sitt skräp i en papperskorg. och klarar de inte det kan man ju undra hur det är men andra basala saker, förhoppningsvis kommer evolutionen att ordna med detta vad det lider. då kan jag gå på folk som slänger glasspapper istället.

om du som läser den här bloggen känner dig träffad, kan du inte skriva till mig och förklara hur fan du fungerar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)