söndag 17 juli 2011

hälg

ikväll har jag jobbat, det var oerhört slappt men väldigt kul. en nybakad ssk och tre ssk-studenter (som jag dessutom kommer börja samma klass som i höst: fett bra), satt ungefär hela kvällen och spydde galla över skolan, hånade varandra och hade väldigt lite att göra.
tio minuter innan jag skulle gå hem fick jag sticka en liten pinne i en bajskorv. det var ju dagens medicinska höjdpunkt
.

innan dagens kväll var jag ute på vischan och kalasade. det var johanna som fyllde år och ställde till med en salig blandning av olika flator, bebisar, öl, norsk fylla och bad mittinatta. här är lite bilder :)

jag och jenny cyklade ut i strålande sol och hittade vildhallon.
inga bilåkare hittar nånsin vildhallon-rätt åt er!

det lyssnades oerhört fokuserat på fotboll.

det idkades femkamp och lag "hjälm" kom bara näst sist efter viss överambitiös spring-efter-boll-med-strut-på-huvet-så-du-inte-ser-ett-skit, och norsk fylla som närmast är att beskriva som ett oerhört snabbt och billigt inducerat haschrus.

jag tar den här, tack.


...och hittade några hallon som fint matchade min tröja

imorgon ska jag bannemig klättra om det inte ska regna och ha sig. ska det regna och ha sig ska jag måla saker. tillexempel allt jag äger som passar i turkos lackfärg.

1 kommentar:

  1. Wii. Går då och då in här men det har ju varit 0 uppdatering (precis som på min egen...) men nu minsann var det massa nytt skrivet! Och bild på pluttigull-Elsa oxå. Skönt att hon var på lite soligare humör idag när du träffade henne :)

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)