fredag 22 juli 2011

grönt

såhär blev min lilla tant-tavla. bild från en gevalia reklam i en gammal feminatidning från 79, spetskanter från containern och en kartongbit med uråldrig gammal 70talsbrun målarfärg. jag är mycket nöjd.

där jag har kolonilotten, det finns även en fet gemensam trädgårdsdel som mer än gärna fyller upp ens cykelkorg med närproducerade ekologiska vegetabilier.

och en av mina tomatplantor har börjat få lite knoppar, så jävla fint!

ovanstående salladshuvud blev till denna eminenta "hej det är 41,5 grader varmt på balkongen så det enda man pallar äta är nåt som består till 99% av vatten"-lunch. plus blåbär, morötter, limejuice, hemodlad basilika och lite rostade solros- och sesamfrön. sug på den! eller gör inte det för jag har redan ätit upp det!!!! häh!

här är couchsurfaren i det gröna. vi hade en mycket trevlig dag, cyklade genom hela hågaskogen, drack bärs och käkade smultron. hittade en badbrygga och fjantade runt. sen blev båda väldigt fulla, den ena raggade på den andra, den andra var inte intresserad. båda däckade.
ps. han dansade vääldigt fult.

det är tropisk hetta med medföljande luftfuktighet. jag ska ge väggen en omgång med risk för att kritan kommer blandas med min handsvett till någon form av lustig deg. det kan bli kul. hörs va.

och ni som läser får väldigt gärna kommentera nu är jag är så duktig och skriver hela tiden :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)