torsdag 28 januari 2010

osteodystrofi dekubitusprofylax hyperparatyreoidism antiemetika peritonealdialyskateter erytropoeitin nefroskleros

först ska jag berätta om soppan, jag saknar den redan, vi hade en så fin tid tillsammans: en matlåda av jobb-soppa från april 2009, någon slags konstigt sedimenterad soppa med förmodligen ost och potatis i. och timjan, icke att förglömma. med ett stadigt lager av någon sorts fett på botten, sedan lite olika klumpar av soppa som har skurit sig i största allmänhet. den levde jag på under hela anatomi/fysiologikursen förra våren, och det får mig osökt in på dagens flashback: den fantastiska känslan av upplysning och allmänbildning jag just nu känner.

en sitter med en massa frågor om en massa kroppsliga funktioner en inte riktigt förstår. njurar. njura mej hit och njura mej dit, de är festliga de där små rackarna!
laddar upp med groteska mängder kaffe och dyyyyra böcker. och loggar ut från fejjan, för i helvete!
sen sitter jag där och vänder på papper och blad och säger hum och vältrar mig i latinska och vetenskapliga ord och blir så småningom helt salig för att jag fattar hur det ligger till och till råga på det blir helt stolt över mig själv för att jag tar mig tid fokuserar och gör klar en hel uppgift för en gångs skull. i like! applåd till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)