torsdag 7 januari 2010

kranium, tralala!

nu ska jag snart börja plugga mikrobiologi, vilket jag börjat med väldigt många gånger med blygsamt resultat. det får mig att se ut såhär.


nu börjar det bli knutar i grevarna för i helgen tänker jag inte plugga ett dyft (det vankas kaka, saft och OL i hooden) och i och med den sibiriska kylan som aftonbladet utlovat, kommer specialintresserade läsare hitta mig inbakad i mina fantastiska täckbyxor, runtskuttandes i de 40 minusgraderna, eventuellt åkandes ner för slottsbacken på en stor bit plast.

nu är det dock så att jag under mina milslånga moonboot-promenader lyckats åsamka mig själv digra skavblåsor under fötterna, så jag kan ju lika gärna utnyttja den här immobiliteten till att lära mig olika skojiga svampar, försöka uttala så många latinska namn på gramnegativa stavar på så kort tid som möjligt och utröna kopplingen mellan keanu reeves och pseudomonas aeruginosa. vi får se vad detta kan urarta till.
under tiden ska jag dricka kaffe och lyssna på pudelrock.

dessutom har jag en ny lista på gång!
min förra lista är iofs fortfarande högst aktuell och vill du lägga till nåt på den är det bara att höra av sig. den heter listan på frukter som har hår. (t.ex persika och hallon). den nya listan började på nu i veckan och den heter listan över djur som har namn som farkoster. (t. ex pärlbåt)

dagens prestation: jag sov bara ungefär en minut under fyra timmars föreläsningar idag. det mina vänner, är rekord den här terminen!!!
dagens förlust: vem har sett min palestinasjal. jag ser den inte någonstans, var katten har jag lagt den? förmodligen nånstans runtomkring ing.40 på ackis. snälla fina sjal kom tillbaka, vi har ju varit tillsammans i snart tio år :)
dagens (nej veckans) finbesök: finaste bästaste jonatan är här! hurra! åk aldrig hem/bort! det är så jäkla gött med vänner som även om en inte ses på ett år så är allt precis lika bra som det alltid varit :)
veckans låt (tillika veckans plåga (för andra)): den här

2 kommentarer:

  1. Frukter som har hår: Kiwi/Fredrik Reinfeldt (likheten är fanimej slående.)

    SvaraRadera
  2. Pungen, men den är kanske ingen frukt. Mer nötter.

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)