tisdag 26 januari 2010

obs! klar klyschvarning!

min empiriska studie av poplåtar som studeringsstrategi gav önskvärt resultat.
jag klarade mikrobiologin!!!
(eller ja jag är ju inte så förvånad, jag är ju trots allt sjukt smart)

nu har vi börjat med en kurs jag aldrig kommer lära mig namnet på. den heter nåt typ omvårdnad vid sjukdom eller nåt, och det är nu den stora hypokondrin kommer. såklart blir jag lungsjuk när vi har KOL på schemat, och inte alls för att jag tjänstgjorde som en i iskyla spurtande florence nightingale i helgen. jag börjar även få diabetes och hjärtsvikt trots att jag själv påminner mig hela tiden om att jag inte finns i nån av riskgrupperna. det löser sig nog med det där.
ät lite vitlök, gör lite ingefärste så blir allting bra :)

imorgon ska jag läsa om njursvikt, snylta så mycket jag kan på alla lösa föremål på BMC , vinka adjö till jonatan och linda som åker till spanien (och lämnar kvar en flaska lettisk örtsprit och en chokladpralinlåda som heter prosit, jag förstår inte hur de tänkt sig...), samt se vad spexensembeln har att erbjuda :)

fast det finns en bacill som ger en den bästa sjukan... :)

1 kommentar:

  1. GRATTIS till Tentan!!!
    Hypokonri hör till,vänta bara tills du börjar jobba!På Tumöravd.jag jobbade fick de flesta i personalen "knölsjukan".Det togs på allvar och Dr undersökte snällt.
    Snygg halsduk förrästen!!!

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)