lördag 2 januari 2010

årsredovisning 2009

ååååkej, jag är tillbaka från skogen. nu är det dags att utse årets...

...nära döden-upplevelse:
jag och en traktor och en ganska liten men väldigt lömsk backe. och en backväxel.
...miss: typ alla nordamerikas pridefestivaler.
...utställning:
fittor, fittor överallt. de på V-day i stockholm var bäst för de ledde till kaka, saft och OL!
...smeknamn: sven, svempa, svennis, desmo, stockholm, silly porcupine, deez
...dryck: flamingovin och pulverkaffe. och icke att förglömma - rom o cola i skolan
...märkligaste promenad: över håga-åkrarna fyra på morgonen i nåt slags blurrigt grått mörker med femtio kilo containerfynd på cykeln. jag hade ingen aning om var vi var och undrade vad ellen hade tänkt sig...
...pris: en guldkateter för snyggaste gask-gäst. och en gulddrake från spexet för årets färgklick :)
...svempig syssla: balla ur, supa sig redlös och skända pluggpapper, kasta sopor på regeringsmakten, åka duschdraperi, idka surrealism, dansa hoppandes på ett ben, trycka ansiktet mot fönsterrutan osv osv.
...ställe att vara ifrån:
helvetet!
...ord: surrealism och serendipity
...otippade aktivitet:
mitt legendariska mandolin-solo på bron i canada i somras. och den allmänna lättjan
...kosthållning: jobb-soppa, container-what not, en salig blandning alkohol, 523% av det dagliga rekommenderade intaget av C-vitamin
...frisyr
(er):
nyårsaftons-snagg

juni-typisk flatfrisyr

juli - "hur gör du för att håret ska står sådär rakt upp?"-frisyr

novemberfrisyr som blev som den själv ville


...brieost: den som sven och jag sulade ut från hennes balkong för att den var så rälig
...uträkning: vattnet i mjölken i teet's fetthalt.
...
narkolepsi: hela flygresorna både till och från canada och i princip varenda föreläsning under hela november och december (som för att ta igen mitt närmast amfetaminhög-liknande tillstånd hela april och maj när jag knappt sov alls)
...citat: "fy fan vad white-trash",
"du kan vara skabbig, jag har klamydia!"
"hej idioter"
"hatar du mig? alltså det där hatet, det kommer att äta upp dig, och sen kommer du sitta där, ensam, och längta efter döden"
+ miljarder från olika spex som du inte pallar att jag droppar här
...konstigaste sättet att vakna på: genom att säga sternocleidomastoideus halvhögt för sig själv
...hårväxt: 0,5 cm - 15,5 cm = 15 cm/12 månader= 1.25 cm per månad. inte illa!
...lättja: att istället för att somna i skolan under alla föreläsningar, stanna hemma och ligga med en kombo
...schysstaste liftning: mellan canmore och argenta. hamnade på bastufest i vackraste lake o'hara, sen på en annan random fest, och fick sen en massa öl av alla olika människor som plockade upp mig på vägen
...epic fail:
påståendet av professorn att urinblåsan sitter i huvet, arlas ananas- och passionsfruktskeso. och distansförhållande.
...sorg: att årets kärlekssaga blev årets epic fail
...nya hobby: skriva arga brev. spexa spex (vilket även reulterade i årets...
  • krig: målarfärgs-, med/på lina
  • bästa omstart: "ha sönder mera rekvisita". skulle de aldrig ha sagt. stolen dog, jag log.
  • tomteverkstad: rekvisitabygge (inkl. bon jovi på högsta volym, pytt i panna, färgkrig, noll D-vitamin)
...andra hem: tysta läsesalen på BMC, norrköping, hos svempa, överallt i canada, norrlands nations teater
...kombos: alla hippies på hällens gård. hembakat bröd, barn som springer runt, fiolspel på taket, öppen spis. its a great success!!!
...bok:
eh...människans fysiologi?
...hångel: på stocken (ödesdigert nog framför rökmaskinen), framför teven hemma, på taket, på en toalett i canada och på många andra ställen
...accomplish:
1 år av sjuksköterskestudier
...sms: från svempa som svar på att jag var krasslig och inte orkade gå ut
"som ssk tror jag inte det finns bättre botemedel än dans.
är du mycket sjuk? jag är en baddade på aktiv förflyttning!"

...namedropping: perverst långa latinska namn på olika kroppsdelar och kroppsfunktioner
...slogan: "ingen friktion, ingen citron!", "skit ska skit ha!"
...crush:
josefin johansson i pang prego!
...bra o ha-grej: en affisch över hundens muskler, fruktlåda på pakethållaren
...riktiga kompis:
sven!
...utstyrsel:
elviskostym, mina vanliga gamla trasor+moonboots
...sjukdom: soleksem och höst-, post canada-, brat-sjuka. och skabb. häh.
...grej att störa sig på: folk som har att klaga på sig själva och sin kroppsbehåring etc som något slags standardsamtalsämne
...grejer som inte finns:
manligt/kvinnligt. bra då har vi rett ut det.
...jävla smäll: från en ansenlig höjd, lyft upp och ner av spexrex, rakt ner i golvet på axeln. eller när jag gjorde samma sak med sven. och mina slaps jag gjort mig ökänd för.
...oplanerade fest:
patrik super ner halva kollektivet med minttu, vissa hånglar, hälften spyr, hälften däckar, en får bäras upp till sin säng, en åker full till skolan dagen efter
...cykeltur: naked bike-ride i victoria

för böveln!

...tak: det utanför mitt fönster där det har däckats, hånglats, ballats ur, somnat, druckits kaffe, lyssnats på ugglor
...radioprogram: pang prego! och mammas nya kille!
...skills:
ta venprov, jonglera, däcka
...this is the life: ganska ofta faktiskt :) till exempel när vi skördade grönkål in the nude i canada
...extraknäck: diska till livemusik o gratis mat på kulturoasen, krokimodella, tillverka fittor till hger och vänster
...böld:
tanja tyden a.k.a. TBC-vaccinbölden
...bad:
när jag och jesus badade i en sjö bland bergen. tänk typ som när ronja och birk badar fast med två hippies höga på svamp.
...nyårslöfte: att inte slösa bort min tid på
a) fejjan
b) folk som inte kan bete sig som folk
utan istället: gå ut eller läsa en bok och i allmänhet sätta ner foten

det var det och det var det och sen så kom det en fiskmås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)