måndag 23 januari 2012

måndagsexemplar

idag har jag:
  • fått beröm för mina sjukt trasiga lappade urtvättade gamla jeans av vår c-uppsatshandledare, det bådar gott :P
  • käkat helosansalva. det smakade faktiskt över färväntan, mycket bättre än både massaseoljekaka och stearinljus (jamenvafanjagmåstejupröva!!!). fin uppfriskande eukalyptussmak, men med en störig fett-känsla kvar i gommen.
  • hittat en stor fin porslinshund i en container. det var fanimig på tiden!
  • filosoferat över att svenska efternamn ofta har naturord i sig. men att svamparna är helt uteslutna. taskigt. fan vad praktiskt lixom att heta herr kantarell, en vet alltid var han står - i enebacken ue! eller skivling, det kan väl vara ett efternamn? grönsaker är ju oxå uteslutna. förutom ifall jag och frida skulle gifta oss då skulle vi heta blomkål i efternamn. ska vi gifta oss frida?

nu ska jag plugga och sen planera klätterresa i påsk med lite polare, gött!!!!

2 kommentarer:

  1. tänkte på dig när jag såg det här, du kanske har en historia att skriva in om ditt experiment:

    http://hannastenman.blogspot.com/2012/01/efterlysning.html

    (hanna är min kompis!)
    /Mar

    SvaraRadera
  2. åh, fan vad kul!!! jag ska skriva till henne :)
    tack mar!!!

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)