torsdag 26 januari 2012

det går bra nu kompis det går bra nu


jag har fixat ett nytt extrajobb, tack vare en gammal klasspolare. ska börja som usk:a på gynavdelningen!!! det blir nog fett intressant och bra för karriären (och karaktärn).

och så fixade jag kirurgitentan!!! iofs var det inte så överraskande. med min eminenta pluggteknik som innebar att sitta i onepiece i solvinds soffa och sticka kunde det ju inte gått bättre.

i tisdags var jag hos tandläkarn för jag trodde jag hade ett hål och hade inte vart där på typ fyra år. gick dit med förväntningen att det här kommer kosta bananer och kännas som valfri alliansregering i käften. resultat: inga hål, värsta softa tandhygienisten och kostnaden 5 kronor. jag ska spara och rama in kvittot.

och det softaste: ovanstående anonyma katt brukar hänga hemma hos mig.
har en 1. päls 2. gröna kattögon 3. fyra tassar och sitter på mitt balkongräcke finns det lixom en stående inbjudan att komma in och förgylla tillvaron. så han fick komma in.
och så jäkla fin katt, kollar in hela lägenheten, ramlar omkull av gosighet och lägger sig sen tillrätta på valfritt mjukt underlag och spinner så det hörs i andra änden av huset.

nu är min fina anna här. och hennes hund bellis. vi har slaktat soprumsmöbler och eldat upp dom i skogen och gjort pinnbröd över elden.
bellis spydde på mitt täcke.
imorrn ska vi klättra. allt är i sin ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)