fredag 14 oktober 2011

nu är det fredagsmyyys!




jag kan nu meddela att den uppfläkta huden i mina händer nu har ersatts av någon slags läderartad vävnad, väl blandad med klättersvett och talk. det känns bra.

jag är nyss hemkommen efter en eftermiddag på blåsans bouldervägg och har konsumerat en väldigt stor mängd spagetti med smör och ketchup - därav detta inläggs existens över huvudtaget.
innan denna masskonsumtion av spannmål, fett och raffinerat lykopen idkade jag någon form av vegetativ tillvaro med stora inslag av amöboida rörelser (nu är det bättre, men när jag nu lägger märke till min retorik undrar jag ju om någon sorts glukos överhuvudtaget nått upp till de cerebrala delarna av min kropp..?)

nåja, nu är det slut på veckan och dags för fredagsmys. jag önskar att jag tar tag i en bärs och i att sy en kortkort urringad leopardmönstrad klänning, av vilken jag har haft ett exemplar men lyckats slarva bort i garderoben. förmodligen kommer detta icke ske men kvällen är ju ung, stannar jag framför landet brunsås eller ottar med ett glas oboy kommer jag vara lika nöjd.

den här veckan har vart bra. det kanske stämmer det där, att allt kommer bli bra igen...eller så är det en kombination av fake it til' you make it-strategi, koffein och paroxetin som gjort det uthärdligt.

iallafall har jag:
  • haft mittbedömning på praktiken - kort sagt "fortsätt såhär så kommer det bli skitbra"
  • fått typ århundradets finaste beröm från en patient+fru = världens peppkänsla och dessutom var det en jättefin regnbåge utanför fönstret precis då :)
  • klättrat schmättrat - det går bra nu! och det är så jävla kul. och jag får så fina blåmärken ibland. och får laga mina sönderslitna skor med något slags speciallim från förra decenniet.
  • hängt en massa med finaste polare. ätit soppa på solig balkong med svempa och anja, dansat lindy hop med frido (- och blivit fett pepp att gå en nybörjarkurs i det till våren!!!) krambrottats med elina bland en massa dammråttor och badboll, tittat på sunes jul och ätit ärtsoppa med louise, blivit utfodrad av och fått en liten fin gitarrkonsert av erik. jag har så fina vänner <3
  • plockat in alla morötter och rödbetor från landet och ätit merparten av dessa. samt varje gång jag kissat trott att jag dödssjuk eftersom det blir helt rött.

äääe, här blire inga barn gjorda.
oboy eller öl?
oboy eller öl...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)