söndag 23 oktober 2011

mat

jag har inhandlat födoämnen.
planen var att inhandla ett speciellt sorts födoämne att skapa hummus av.
det hela urartade.
  • 2 påsar kikärtor
  • 2 paket pasta
  • 5 paket krossade tomater
  • 1 dubbelpaket husmansbröd
  • 2 paket havremjölk
  • 2 påsar morötter
det kändes som ett personligt nederlag, tills jag insåg att det hela handlade om någon sorts nostalgiutövning eftersom ovanstående var precis vad jag levde på för fem år sen, när jag bodde i samma område och handlade i samma affär. jag är stolt över att jag hållit fast vid mina fiberrika, veganska och billiga matvanor.
(alltså utelämnar jag härmed att jag ätit makaroner med smör och ketchup till middag ungefär hela veckan, ibland även till lunch.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)