lördag 22 oktober 2011

jajaja, jag kunde inte hålla mig...



nu har jag faktiskt fått ett riktigt smutt blåmärke som jag måste visa upp! (ovanstående kroppsdel är min armbåge)
jag vurpade med cykeln igår. och det var inte ens midvinter. det här är inte likt mig.
schlääääädd sa det bara och där låg jag. pakethållaren blev sned, jag blev mest förvånad och tänkte i vanlig ordning att hoppas det kommer riktigt mycket blod. men nej det här blåmärket blev allt som erbjöds den här gången. tack ändå.

sen rullade jag vidare och hade en sjukt bra dag på praktiken, varje dag en ny nyans av kroppsvätska som kommer ut nånstans ifrån, i like. plus att jag hade hand om fem patienter typ helt själv. och de överlevde.

möttes sen upp med min barndomsvän amelie, vi har känt varandra i snart 20 år. det tycker jag är fascinerande. en annan sak som är fascinerande är att vi nu bott i samma stad i igen i fyra år och ändå lyckas ses max en gång om året - och då dyker hon upp på min praktik som läkarkandidat. det var som meningen! så vi gick till orvars, åt pommes frites och pratade om livet. det var fint. nästa vecka ska vi gå på hair. herregud, vi har inte hängt såhär ofta sen vi praktiskt taget bodde hos varandra varje helg när vi var åtta.

synd att den här bilden inte visar våra vackra anleten, men den var typ den enda jag hittade på oss båda. fjordhästridläger på gotland 1999.


drog sen till ellen och förfestade med vin och blod. sen åkte vi till kalmars där räfven spelade. alltså sjukt ösig klezmerfräs i världens minsta lokal med obefintlig ventilation och tio tusen fulla studenter.
note to self: bär inte raggsockor i samband med ovanstående. jag var ytterst nära att ta av mig alla mina kläder typ hela tiden men tänkte att håligheterna i desamma får funka som aircondition. iallafall var det sjukt bra musik, så himla gött!


till vår stora förskräckelse satt det hänglås på folkescontainern när vi svängde förbi där påväg hem. fy fan. sickna snikna småborgare de är. mer sopor åt folket för fan. jag kände rent spontant att nu får det vara nog, nu flyttar jag till malmö istället. eller skaffar en bultsax. päh!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

say it! (och vinn unika handarbeten!)