onsdag 31 augusti 2011

predikstolen

det är ju så en kan bli religiös!
och aldrig yttras det så mycket könsord och sexuella anspelningar som när fyra brudar klättrar på predikstolen.
jag, sandra, disa och lina a.k.a släggan, kuken, hulken och burken hängde (bokstavligen) där idag och utförde stordåd. ingen hade klättrat särskilt mycket på ganska länge men jävlar vad det gick (som ett inoljat mumintroll!).

jag och disa a.k.a berra a.k.a burken köttade på en ganska trixig vägg som båda fick till väldigt schmuckt trots att alla grepp är som små små pirayor som lixom äter sig in i händerna. sandra a.k.a kuken schvishade upp den högsta leden (som andra kämpar med som fan eftersom den blir svindryg sista fem meterna när en är helt slut) på en pissekvart.

och lina a.k.a hulken då, som för en tid sen knappt kunde stå på sin balkong på grund av höjdskräck (att bara då ge sig upp längs en bergvägg i ett snöre är ju fett med cred).
men vad gör kvinnan? samma grej som sandra, vilket är dubbelt så högt som hon klättrat förut och detta helt utan psykbryt. jag blir så stolt och lina fick knappt plats med leendet i ansiktet när hon kommer ner till marken. du är så jävla bra lina!!!

bildbevis:

när alla blir kaffesugna går det utmärkt att gå upp bakvägen på berget och sitta där på stenen i världens solsken och dricka kaffe och äta matsäck. jag hade med mig mitt trangia från sjuttitalet, kaffefilterhållare från sjuttitalet, och värmde kaffe med gas från containern och filter från euroshopper.

och så åt vi hummus och pratade om att en del spindlar, dom har lixom någon slags plan (att äta upp mig, vilket är oacceptabelt) men dom är som lite ambitiösa iallafall. vissa andra spindlar, typ långbeningar, dom har riktigt inte tänkt till utan är bara några slags vingliga haschtomtar som super bort sina ben och borde skämmas i största allmänhet.

***

imorrn ska jag gå upp i ottan, hetsdricka kaffe och beta av ett gäng webbföreläsningar och kanske plugga lite akut buk. sen jobba. sen kanske finaste jenny kommer.
och när ska jag hinna plocka all den där svampen?



1 kommentar:

  1. I Melittatratt, med Melittafilter, bryggt ekologiskt, rättvisemärkt fairtradekaffe sitter bra var och när som helst.

    SvaraRadera

say it! (och vinn unika handarbeten!)